Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dank je, en ik begrijp heel goed dat de meningen hierover verdeeld zijn. Een klassieke fotograaf wil natuurlijk scherpte, en voor zo'n beeld liefst van voor naar achter. Ik heb ook dergelijke foto's tijdens dezelfde sessie geschoten (KLIK), maar toen wilde ik het andere uiterste. Ik had slechts mijn polarisatiefilter bij, maar met die filter, en met een f/22 wist ik toch een sluitertijd te bekomen die traag genoeg was om de beweging vast te leggen.
Last edited by LesC; 28 juli 2015, 16:53.
Reden: link naar andere foto toegevoegd
Dit is toch wel leuk hoor ! Alsof je naar een waterstroom kijkt.
Misschien was het een een optie geweest om een snelle en een trage van dezelfde plek te nemen. En dan naar believen wegpoetsen.
Nu mis ik een beetje een "vast" punt.
Ik vind dit wel geslaagd. Ik hou steeds meer van niet voor de hand liggende foto's en deze is daar een mooi exemplaar van.
Misschien zou iets meer contrast ook wel mooi ogen en meteen ook de paarse bloemetjes wat accentueren maar zoals ie nu is vind ik hem ook wel heel mooi.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Dank je, mortierke. 't Is inderdaad niet meteen een voor de hand liggend beeld, maar wel exact wat ik gezien, en proberen vast te leggen heb. Zal nog 'ns wat met contrast spelen, al moet ik zeggen dat hier bijzonder weinig postprocessing mee gemoeid was.
Bedankt voor de suggesties en de aanmoedigende commentaar. Ben trouwens blij hier een paar landschapsfotografen tegen te komen waar ik zelf naar opkijk.
Heb een update geplaatst. Die 'zwarte band', waar mijn vrouw ook al niet voor te vinden was, was bedoeld om het originele 3:2 formaat te herstellen na crop van de originele foto. Paars/blauw kon inderdaad ook nog een beetje boost gebruiken!
Comment