Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik vind het eerder een abstract zicht dan een landschap.
Horizon ziet er ook een beetje vreemd uit, op de zijkanten precies minder scherp dan in het midden.
Vreemd is ook dat fijn magenta lijntje in de branding.
De golven staan er dan wel weer mooi op.
Als abstract is dit een knap beeld met zachte kleuren en mooie structuren.
Als landschapsfoto... zoals Luc al zei, de horizon ziet er inderdaad nogal vreemd uit.
Je zou verwachten dat die een strak lijntje zou zijn maar nu is ze nogal wazig, misschien is het bewust om het totaalbeeld zachter te maken...
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
De bedoeling was om niet de klassieke zonsondergang te nemen maar net erna.. door met men toestel te bewegen kreeg ik een heeel... heel ... heeeeeel raar effect dat ik echt wel smaakte..... stukken staan er net scherper op dan andere.. ? Het fenomeen "horizon" zijn laaghangende wolken en zonnetje was nog geen seconden onder.. Dat wolkenpak.. geeft inderdaad rare kleuren maar ik mag ze wel.. ;-)
Mooi, heb een soortgelijke foto gepost bij fotobeoordeling landschap, even terzijde.
Heb je lenscorrectie toegepast? De foto komt mij een beetje bol over. Even langs lenscorrectie passeren en het zou moeten beter zijn.
ik heb hier vrijwel niets aan gedaan, deze is zo uit het toestel gekomen. enkel men horizon moest iets rechter. Ik zal dit is uittesten of dit nog een beter resultaat geeft.
Bert, ik heb uw foto even onder handen genomen en geprobeerd die iets te verbeteren.
Bewerkingen waren o.a. vervormen, selecteren - kopiëren - plakken - horizontaal draaien - Gausiaans vervagen, Selecteren en met de curven de lucht iets donkerder gemaakt.
Dit is dan het resultaat: KLIK.
Bert, als u liever hebt dat ik de link verwijder laat het mij dan weten, ok?
Bert, ik heb uw foto even onder handen genomen en geprobeerd die iets te verbeteren.
Bewerkingen waren o.a. vervormen, selecteren - kopiëren - plakken - horizontaal draaien - Gausiaans vervagen, Selecteren en met de curven de lucht iets donkerder gemaakt.
Dit is dan het resultaat: KLIK.
Bert, als u liever hebt dat ik de link verwijder laat het mij dan weten, ok?
de horizon is 1 lijn geworden dat is wat jammer maar bedankt voor de tips..
Comment