Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
De linkerzijde, gezien vanaf opname standpunt is het oosten waar de zon op komt (achter de bomen).
Hierdoor kreeg je een mooi verloop van roze naar blauw door het mistige. Als ik het blauw niet had
meegenomen zou het toch wel een heel andere opname zijn geweest denk ik, daarom zoveel lucht.
Verdeeld in ongeveer 1/3 land en 2/3 lucht.
@ buklke41
Dit is een verticale opname, geen crop van een horizontaal formaat. Ik probeer composities al bij de
opname te maken waardoor er zo weinig hoeft gecropt te worden.
mooie opname Eric ,maar sorry dat ik ook moet volgen ivm met de lucht ,elk zijne smaak hè
ik ben normaal niet voor vierkante uitsneden maar kijk eens naar de jouwe
teveel of te weinig lukt, dit is duidelijk een keuze van de fotograaf om het zo voor te stellen. De sfeer zit goed, ik vind door de verticale uitsnede juist extra sfeer, met een vierkant crop blijft er alleen grijs over in de lucht, nu niet.
Foto straalt een mistroostige sfeer uit. Ik vind dit erg geslaagd en de hoeveelheid lucht draagt daar zeker toe bij. Ik zou in die omstandigheden niet naar mijn fototoestel grijpen en eerder denken: vandaag geen fotoweer. Daarom hoedje af voor de fotograaf die met "slechte lichtomstandigheden" toch een boeiend beeld heeft gemaakt.
Comment