Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exposure Stacking Schulensmeer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Exposure Stacking Schulensmeer

Teveel wolken voor startrails, dus dan maar cloudtrails fotograferen met dezelfde techniek.
    Bij snel bewegende wolken is de kleine onderbreking tussen de foto's wél zichtbaar in tegenstelling tot bij startrails, wat onderstaand effect oplevert.

http://www.bertbeckers.be
    http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

Re: Exposure Stacking Schulensmeer

speciaal
    nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Comment

Geeft een knap resultaat, voor mij zeker geslaagd

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

oeps. mooi.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Prachtige foto door de kleuren en het effect van de lange sluitertijd.
          Het effect van de vertekening is een ander verhaal.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Speciaal en mooi....
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

Comment

leuk gedaan
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Knap resultaat, mijn vraag is echter. Is aan het Schulensmeer donker genoeg voor star trails? Ik heb ooit in mijn hersenen genoteerd: als ik in Belgie star trails ga fotograferen zal het in Redu zijn, daar moet het lukken. Maar ik zal dit volgend jaar wel doen in Ierland, ik ben daar juist tijdens de nieuwe maan, en ergens aan de zee, dus dat moet wel lukken (hopelijk dan open hemel)
                Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

Comment

Sommige delen van Zeeland schijnen ook zeer geschikt te zijn.
                  Na de waddeneilanden, de 2e provinciekeuze in Nederland als het op donkerte aankomt.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
                    Knap resultaat, mijn vraag is echter. Is aan het Schulensmeer donker genoeg voor star trails? Ik heb ooit in mijn hersenen genoteerd: als ik in Belgie star trails ga fotograferen zal het in Redu zijn, daar moet het lukken. Maar ik zal dit volgend jaar wel doen in Ierland, ik ben daar juist tijdens de nieuwe maan, en ergens aan de zee, dus dat moet wel lukken (hopelijk dan open hemel)
                    Technisch gezien kan het perfect aan het schulensmeer, maar helaas weet ik uit ervaring dat er aan de horizon nogal een felle lichtvervuiling aanwezig is.

Het hoeft overigens niet persé compleet donker te zijn om een startrail te kunnen maken zoals vele mensen denken.
                    Deze foto is vb gemaakt in Diest aan de lindemolen, terwijl de straatlampen en de lampen van het voetbalstadium vol op de molen schenen.

Ditto voor de koolmijn van Heusden die ook verlicht werd door de felle straatverlichting vlak achter de camera

Natuurlijk zou je nog meer sterren zien zonder lichtvervuiling, maar dan is je voorgrond vaak ook minder mooi belicht.
                    In zweden had ik de grootste problemen om in absolute duisternis m'n voorgrond enigszins te belichten.
                    http://www.bertbeckers.be
                    http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

Comment

Knap effect, dito kleuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertB Bekijk bericht
                        Technisch gezien kan het perfect aan het schulensmeer, maar helaas weet ik uit ervaring dat er aan de horizon nogal een felle lichtvervuiling aanwezig is.

Het hoeft overigens niet persé compleet donker te zijn om een startrail te kunnen maken zoals vele mensen denken.
                        Deze foto is vb gemaakt in Diest aan de lindemolen, terwijl de straatlampen en de lampen van het voetbalstadium vol op de molen schenen.

Ditto voor de koolmijn van Heusden die ook verlicht werd door de felle straatverlichting vlak achter de camera

Natuurlijk zou je nog meer sterren zien zonder lichtvervuiling, maar dan is je voorgrond vaak ook minder mooi belicht.
                        In zweden had ik de grootste problemen om in absolute duisternis m'n voorgrond enigszins te belichten.
                        Juist we zien natuurlijk ook de sterren, ik was effe verward met de 'Milky way' zelf, die is amper te zien hier in Belgie.
                        Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

Comment

Op zijn minst speciaal
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Proficiat !
                            Mvg.

Comment

Gefeliciteerd... Gemist helaas..

Comment

Working...
                              X