Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hoëgne
Collapse
X
-
Hoëgne
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/Labels: Geen
-
-
Re: Hoëgne
Heel mooie opname Lilianne
Goed de beweging in het water vastgelegd van deze bekende plek
Persoonlijk vind ik 'm redelijk warm afgewerkt maar da's kwestie van smaak
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Heerlijke foto, met mooie kleuren.
De beweging van het water op de voorgrond maakt het af.
Comment
-
-
Heel mooi Liliane!
Comment
-
Hele mooie....Kleuren, beweging in het water....Top...Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Liliane, sinds een paar weken weet ik feitelijk pas dat Hoegne veel gefotografeerd door dit forum, toen had ik een compleet ander foto gezien en had ik mijn gedacht zonder de locatie te kennen zo'n foto als deze te maken Wat die swirls in de voorgrond zijn voor een waterval als deze superbelangrijk om een interessante foto te maken (mijn inziens). Ik vind je uitvoering top, dus
Comment
-
-
Als ik eerlijk mag zijn vind ik de lange sluitertijd er ferm over.
Het mooiste ( naar mijn mening ) is een sluitertijd die juist lang genoeg is om het water de beweging te laten weergeven maar die net te kort is om dat wollig effect te bekomen. Maar dan heb je het probleem dat je allemaal korte streepjes krijgt op het water door het schuim die met het water mee stroomt, en dat is ook niet mooi. Daarom doe ik het volgende: Ik neem een foto van bv een halve sec om de beweging van het water in de waterval zelf mooi weer te geven. En dan neem ik een foto met een lange sluitertijd voor het schuim mooi weer te geven en dat is dan meestal met een langere sluitertijd van bv 8 a 30 sec.
Die foto's voeg ik dan samen zoals je handmatig een hdr zou maken. Ik gebruik met andere woorden enkel de watervallen om die te combineren met de witte lijnen van het schuim. Om die 2 verschillende sluitertijden te bekomen werk ik met verschillende grijsfilters zodat ik toch het zelfde diafragma kan behouden. Enkel een beetje opletten dat je tijdens het wisselen van filters niet te hard op uw lens duwt want dan kan uw lens wel een beetje naar binnen gaan waardoor je op een ander brandpunt werkt.Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk berichtHeerlijke foto, met mooie kleuren.
De beweging van het water op de voorgrond maakt het af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk berichtHeerlijke foto, met mooie kleuren.
De beweging van het water op de voorgrond maakt het af.Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
500px.com/wimdekoster
Comment
Comment