Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel mooi...Mede door de hele lange sluitertijd...Het water rond de rotsen is super...
Klein puntje...Het lijkt net of de vuurtoren wat scheef staat nu...Hij is klein, maar viel me direct op. ( denk dat je je lens wat naar beneden gericht hebt )
Merci! Klopt deels, er zit wat perspectiefvervorming op, maar met gewone perspectiefcorrectie krijg ik het er niet uit zonder de zee krom te trekken. Deels is het ook gezichtsbedrog: het gebouw is een pyramide met 4 zijden waarvan je links ook nog de zijkant ziet, rechts niet. Het was me niet opgevallen maar zie het nu ook op alle foto's die je van neist point kunt vinden op internet.
Heel mooi landschap, maar vooral goed gekozen compo.
Helaas zal deze zee leeglopen naar links en de witbalans staat ook niet juist.
Een beetje verscherpen met het "hoogdoorlaat" (CS6) filter doet de foto ook deugd.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Hmmm... Door een major screw-up heb ik de update over het origineel op mijn dropbox geplaatst
In de up is de horizon opnieuw uitgelijnd (vreemd want heb tot nog toe nog nooit problemen gehad met de virtuele horizon op de camera) en heeft de vuurtoren 'een klein duwtje' gekregen. De rest heb ik gelaten...
Je had duidelijk geen prachtzonsondergang daar, en de zee was niet al te wild, daarom een goede keuze van lange sluitertijd. Ik heb eens naar mijn normale foto van Neist Point gekeken en ik stond bijna op dezelfde plaats, alleen iets hoger, achteraf gezien denk ik dat er nog betere composities mogelijk zijn... Ik zal nog eens moeten terug gaan om dit te checken
Heel mooi landschap, maar vooral goed gekozen compo.
Helaas zal deze zee leeglopen naar links en de witbalans staat ook niet juist.
Een beetje verscherpen met het "hoogdoorlaat" (CS6) filter doet de foto ook deugd.
Op wat slaat mijn commentaar nu nog als je het origineel niet laat staan?
En ook, zelfs deze Up is nog veel te blauw.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment