Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Qua foto en compositie, ik mis iets maar ik kan er geen vinger opleggen. De foto is goed zeker en vast, maar ik heb zo het gevoel dat er meer in zat. Wat mij wel opvalt is de onscherpte links aan de bruine berg, ik was eens gaan zien in de exif naar de lens maar niet gevonden en dan stond er een thumbnail van de foto, daar ziet hij er wel goed uit. Raar, ga de reactie eens volgen hier, curieus wat andere te zeggen hebben
Een foto waar de kou vanaf komt. !
Mooi compo , maar ik heb het gevoel dat een klein beetje naar links draaien (indien mogelijk) een sterker beeld had opgeleverd.
De schots was op een sterker punt gekomen, en de (vermoedelijke) lijn van de bruine berg was niet zo afgebroken.
Maar misschien waren er omstandigheden, waardoor dat niet mogelijk was, en moet je mijn redenatie maar vergeten.
Was overigens een tijdje geleden. Fijn om weer wat van je te zien.
Erg mooi...Vooral ook het zonlicht op de berg achter...
Persoonlijk vind ik de foto wel wat te blauw..Enerzijds past het wel bij het ijs, maar ik heb toch even geprobeerd de kleurbalans goed te zetten, en ik vind hem er niet slechter op worden....Maar kan smaak zijn natuurlijk...KLIK
Appart, ik kan heel de exif uitlezen, behalve het diafragma..
Erg mooi...Vooral ook het zonlicht op de berg achter...
Persoonlijk vind ik de foto wel wat te blauw..Enerzijds past het wel bij het ijs, maar ik heb toch even geprobeerd de kleurbalans goed te zetten, en ik vind hem er niet slechter op worden....Maar kan smaak zijn natuurlijk...KLIK
Appart, ik kan heel de exif uitlezen, behalve het diafragma..
Ik heb de beeld bewust wat blaauwer gemaakt. De volgende zal ik neutraler maken.
Wat de exif betreft - het is met een manuele lens gemaakt (Samyang 14mm). De kamera krijgt daarom geen info van de lens.
Een foto waar de kou vanaf komt. !
Mooi compo , maar ik heb het gevoel dat een klein beetje naar links draaien (indien mogelijk) een sterker beeld had opgeleverd.
De schots was op een sterker punt gekomen, en de (vermoedelijke) lijn van de bruine berg was niet zo afgebroken.
Maar misschien waren er omstandigheden, waardoor dat niet mogelijk was, en moet je mijn redenatie maar vergeten.
Was overigens een tijdje geleden. Fijn om weer wat van je te zien.
Ik ben op vakantie geweest. Maar ook de weken daarvoor waren erg druk. Ik heb ook een foto van iets meer naar rechts. Zal ik misschien nog posten.
Comment