Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Uitzicht op de Wetterhorn
Collapse
X
-
-
Re: Uitzicht op de Wetterhorn
mooie compo.
scherpte van de bergen en het softe van de wolken doen het erg goed.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Heel goed. Mooie kleurlaagjes en het "valse" licht op de voorgrond zorgt hier voor fijne contrasten
Comment
-
Ik voel gewoon de lekkere koude berglucht. Heel mooi gedaan.
Misschien het felle groen een beetje donkerder maken ?
Om 2 redenen : Ik denk dat het een beetje te fel is, maar tevens wordt de laagvorming nog sterker.Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
-
ferme berg !
de textuur van de rotsen van de berg doet me wat denken aan de bergen die sommige van mijn flickr-kennissen produceren. Bij hen is het echter nog erger. veel mensen zijn er zeer enthousiast over, ikke eigenlijk niet echt.
Ik kan niet echt vatten wat het juist is, een extra verscherping ? een extra contrast ? Komt deze foto recht uit het toestel, of is er wat aan gewerkt ? Niet dat dat niet mag hoor, maar ben toch curieus...mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
-
Erg mooi...Vooral het mooie contrast tussen voorgrond, bergen, en lucht is mooi...Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Bedankt voor de reacties.
De foto is wat meer bewerkt dan "normaal", heb dus iets meer met de schuifjes geschoven. Wellicht dat daarom (Johan1956) het gras wat feller oogt.
Scherp opgemerkt Iegienie. Ja er is wat aan bewerkt, de foto oogde standaard wat softer en grauwer en ik vond dat deze wel wat meer pit kon en mocht hebben. Vind het zelf niet TE.
Wat betreft de rotsen heeft meer te maken met de functie 'lokaal contrast' in Adobe Raw. Verscherping is minimaal toegepast.
gr. Bart
Comment
-
bedankt voor de uitleg, Bart!
Op jouw foto is het niet echt overdreven, maar op flickr zie ik sommigen passeren op ongelofelijk veel schitterende locaties, fantastische foto's, maar niet om aan te zien wegens het te veel spelen met dus naar alle waarschijnlijk het schuifje "lokaal contrast".mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
Iegienie en BartjeD: een woord: high-pass sharpening. Op bergen,gras, bomen,... doet dit meestal wonderen, maar je moet het inderdaad 'met mate' gebruiken
En de foto zelf: een mooie, feitelijk niet echt iets op aan te merken
Comment
-
Als ik naar deze foto kijk heb ik het gevoel zelf in zwitserland te staan. Dat is denk ik hetgeen dat je met zo'n opname wilt bereiken. Dus chapeau."The important thing is not the camera but the eye..............
but the camera helps "
Comment
-
-
Ik hou vooral van de kleuren hier, de groene voorgrond en de blauwere achtergrond. Ook alles mooi scherp ! Voor mij echt een superfoto !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk berichtferme berg !
de textuur van de rotsen van de berg doet me wat denken aan de bergen die sommige van mijn flickr-kennissen produceren. Bij hen is het echter nog erger. veel mensen zijn er zeer enthousiast over, ikke eigenlijk niet echt.
Ik kan niet echt vatten wat het juist is, een extra verscherping ? een extra contrast ? Komt deze foto recht uit het toestel, of is er wat aan gewerkt ? Niet dat dat niet mag hoor, maar ben toch curieus...vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----
Comment
-
Knappe omgeving rond de Matterhorn, heb je mooi vastgelegd
Doch heb ik bij deze opname het gevoel van een HDR bewerking
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
Comment