Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

Een plek waar het heerlijk toeven moet zijn, de foto straalt dit dan ook uit voor mij. Het geeft mij het gevoel van een moment dat je nooit meer kwijt wil raken of loslaten. Voor mij ben je er in geslaagd met dit beeld zo vast te leggen.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
      Awel ik heb mijn verschillende belichtingen eens bekeken, en telkens is het huisje en de berg met naaldbomen rechts lichter, daarentegen de berg met orange gloed is steeds donkerder
      Raar hé Peter, viel me eigenlijk wel op
      Wat de reden ervan is zou ik ook niet weten

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Probeer eens het buisje met de bomen op de flank van de berg een beetje op te lichten en de licht grijze berg een beetje te verdonkeren zodat het contrast van het grijze met het zonlicht een beetje beter uit komt.

Ik zou dit doen door een lege laag in photoshop boven op uw foto te leggen en de delen die lichter moeten in het wit schilderen en daarna de blendingmode op softlight zetten. De delen die donkerder moeten schilder je in het zwart ( terug o een nieuwe lege laag ) en ook deze laag op soft light zetten...

vergeet ook niet in de reflectie ( van het water ) net het zelfde te doen.

Ik vind deze suggestie toch wel het proberen waard. Ik vind deze foto eigenlijk minder dan je andere foto's en dan vooral omdat ik het contrast te groot vind en de donkere gedeeltes te overheersend. Mocht je dit iets kunnen verminderen dan zou het de foto minder hard maken om naar te kijken en zou het beeld aangenamer zijn denk ik.
        De weerspiegeling is dan wel weer top.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Amai een monitor/browser maakt ook veel uit, thuis ziet het er allemaal beter uit. Hier op het werk zit ik met twee monitors naast elkaar en daar is het op de ene veel warmer en algemeen meer oranje. Links blijft het donker en rechts zit er wel meer detail in, ik zou zeggen ik neem een foto, maar denk niet dat dit iets gaat zeggen.
          Maar de suggestie van Lieven zal ik eens bekijken dit weekend
          Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

Comment

Working...
          X