Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Foto is op een mooi moment gemaakt ! Donkere (mooie) luchten, en precies op de juiste plaats het zonlicht.
Toch jeukt er iets aan de compo. Het vierkante formaat, waardoor er te weinig landschap, is te zien ? De hei te prominent ? Of de planten rechts tegen het kader ?
Last edited by Johan1956; 8 oktober 2014, 12:56.
Reden: Kromme zin
Het probleem is volgens mij hier dat het heidestruikje en de struik op de achtergrond op dezelfde lijn liggen
Had beter geweest met een andere positie in te nemen waardoor deze over het beeld verspreid waren naar mijn gevoel.
Voor de rest kenmerkende opname van de Veluwe
Een andere positie was op dat moment niet mogelijk. De ene kant zat een luidruchtige picknickende familie. Aan de andere kant bevond zich een warrige, oninteressante struikenmassa.
door mijn hand murrelt zuiver geelwit zilverend zand
geboetseerd door wind en wandelende voeten
vormt een horizontale rafelige rand
tegenover het grijsblauwe groeten
van de zwoele zwangere lucht
hier en daar een dotje biezen
wolken gejaagd door wind verliezen
zich langzaam ledigend met een zucht
hun droevige druppels op het heideland
bijen hebben de bloeiende heide bevrucht
zittend op een zitje van zand
fluit ik een liedje van Lou Reed
perfect day klinkt klokjes over de heuvelrand
ben rustig, voel me niet bespied
voel me bevrijd met een zucht
Prima diepte werking in deze foto. Hij is een is wellicht een tikkie "benauwd", voor een landschapsfoto had hij nog wel wat meer groothoek kunnen hebben denk ik. Gezien de schaduwen lijkt de voorgrond in het zonnetje te liggen, maar ik mis dit zonnige gevoel. Dit laatste zit hem denk ik in de kleuren (is wat groenig) en de helderheid (tikkie donker).
Comment