Tijdens de zonsondergang op 2800m hoogte in de Dolomieten heb ik deze foto genomen, letterlijk tussen de soep en de pattaten In een rifiguo (berghut) is het stipt gezamenlijk eten om 19u, maar ik wist dat de zon onder ging gaan rond 19u50, maar in de bergen is het spektakel iets vroeger meestal. Alhoewel ik er geen goede hoop in had, veel wolken in het westen, had ik toch mijn camera klaar staan richting zuiden, uit ervaring weet ik dat met veel wolken je niet richting zonsondergang moet kijken. Na de soep ben ik terug naar buiten gegaan omdat ik zag dat de lucht aan het exploderen was, dit heeft hooguit 10 minuten geduurd, maar het echte hoogtepunt (dit dus) amper 2 minuten. Technische details heb ik niet bij de hand, post processing: via Photomatix een 32bit gemaakt van 5 foto's, bewerkt in Lightroom, lokale verbeteringen in photoshop met luminosity masks.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lucht explosie
Collapse
X
-
-
Re: Lucht explosie
Heel mooie foto.
De bergen zijn misschien (op mijn scherm toch) een beetje donker ?mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk berichtHeel mooie foto.
De bergen zijn misschien (op mijn scherm toch) een beetje donker ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hypnomedi Bekijk berichtsuper beeld !!
Comment
-
-
Comment
-
Schitterende foto van een prachtige explosie.
De bergen zijn zeker goed zo. Ik herken Cinque Torri, Croda da Lago en Averau in elk geval.
Ik vermoed dat je in Rifugio Giussani zat of ben ik verkeerd?
Al duurt het maar 10 of 2 minuten, dit zijn momenten waar elke landschapsfotograaf van droomt
Comment
-
Heel mooi gedaan, details in de rotsen voldoende
Bovenste 2cm kon er eigenlijk wel af maar dan zit je met een ander formaat
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk berichtSchitterende foto van een prachtige explosie.
De bergen zijn zeker goed zo. Ik herken Cinque Torri, Croda da Lago en Averau in elk geval.
Ik vermoed dat je in Rifugio Giussani zat of ben ik verkeerd?
Al duurt het maar 10 of 2 minuten, dit zijn momenten waar elke landschapsfotograaf van droomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk berichtRifugio Lagazuoi en voor de rest hebt je de bergen goed herkent...
Gek genoeg heb ik geen foto's in die richting genomen.
Er was nogal wat bewolking op dat moment misschien was dat de reden.
Comment
Comment