Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Wave

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: The Wave

mooie foto.

maar. op één of andere manier stoort er me iets, ik veronderstel door de processing ?
    te veel verscherpt ? te rood ? ik weet het niet echt te plaatsen.

Hoe is die juist bewerkt geweest, als ik mag vragen ?
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Welke foto bedoel je precies, Iegienie?

Comment

de eigenlijke foto van de thread.

(bij de andere zitten ook fantastische beelden hoor)
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
          mooie foto.

maar. op één of andere manier stoort er me iets, ik veronderstel door de processing ?
          te veel verscherpt ? te rood ? ik weet het niet echt te plaatsen.

Hoe is die juist bewerkt geweest, als ik mag vragen ?
          om perfect eerlijk te zijn, ik heb ook een heel klein beetje dat gevoel...Maar kan er ook mijn vinger niet op leggen. ik vermoed dat het ook wel deels is door het bijna "onnatturlijke" onderwerp. Sureëel...
          ik heb er hier zelf wat mee zitten spelen en kan er echt mijn vinger niet op leggen. Het enige wat ik gevonden heb is dat ie nog een tikje groenig is....
          Maar nogmaals doet weinig afbreuk aan de foto, is zowieso knap!
          facebook

500px

Comment

@cytochrome en @Iegienie
            Je moet maar eens foto's opzoeken van The Wave (heb dit gedaan vorig jaar voor mijn South West reis), en deze is zoals de andere goed afgewerkt en tja dat rood dat is nu eenmaal zo ginder en niet alleen aan de Wave maar ook elders (white pocket bijvoorbeeld). En qua scherpte zit deze goed, misschien door een high-pass sharpening, dat weet ik natuurlijk niet wat kalaman gedaan heeft. Buiten het randje (zoals vermeld in mijn commentaar) tussen rots en wolken is deze zeker technisch en natuurgetrouw in orde.
            Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

Comment

Even over die EXIF-info, ik heb precies ook de indruk dat sommige sites zoals Flickr die EXIF afblokken, omwille van waarschijnlijk één of andere rare privacy-regel ofzo.
              Ik weet vaak zelf niet welke sites mijn EXIFs afblokken en welke niet, dus zet ik er voor alle zekerheid in de thread zelf ook de ISO-f-sluiter info bij.

IZ.
              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Ik heb er inderdaad een high-pass sharpening op toegepast. Het moment dat ik deze foto nam was een beetje "tricky", we zaten immers net op de overgang tussen een ijskoude decemberochtend, met staalblauwe lucht enerzijds en diep donkere sneeuwwolken anderzijds. De kleuren veranderen daar in een oogopslag, ook bvb 's avonds bij ondergaande zon denkt iedereen dat de foto's achteraf helemaal opgeblazen zijn met een rode kleur, maar dit is helemaal niet zo. Bij de late zon lijkt het precies of de, op zich al fel gekleurde, rotsen in vuur en vlam staan. Kijk bvb eens naar het verschil in kleuren tussen april en december in onze blogs van 01/04/2013 en 18/12/2013 (www.kalamantravel.com). Het ganse Coloradoplateau is echt 1 grote speeltuin voor de fotograaf en we zijn er dan ook echt aan 'verslaafd' ;-).

PS: ik had hier inderdaad gezondigd tegen de forumregels want alle andere foto's werden, terecht, verwijderd...

Comment

Voor mij is deze mooi op dat detail van die boom linksboven.
                  Steeds zit mijn blik weer in dat hoekske........
                  Persoonlijk zou ik hem omhakken
                  MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                    Even over die EXIF-info, ik heb precies ook de indruk dat sommige sites zoals Flickr die EXIF afblokken, omwille van waarschijnlijk één of andere rare privacy-regel ofzo.
                    Ik weet vaak zelf niet welke sites mijn EXIFs afblokken en welke niet, dus zet ik er voor alle zekerheid in de thread zelf ook de ISO-f-sluiter info bij.

IZ.
                    Bij mij nog nooit geen klachten gehoord. Ik gebruik Flickr, Photobucket en Picturepush.
                    Sorry voor de inbraak op dit topic overigens.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Prima foto van deze beroemde plek! Misschien een tikkie te sterk verscherpt, maar ik moet toegeven dat mij dat eigenlijk pas opviel na het lezen van andere commentaren hier....
                      WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

, Rapid.

Comment

Toppertje....Heel knap...
                          Enige minpunt hier is de grote handtekening...
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

Comment

Bedankt, Jos.
                            Bij de andere posts heb ik het watermerk weggelaten .

Comment

Working...
                            X