Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb hier een dubbel gevoel bij door:
- zon is door de 93 seconden belichting niet meer rond
- paaltjes vind ik iets te licht
- en dat klein stukje reflectie van die paaltjes in het water
Het geeft daarom zo'n gevoel van is het nu dit of dat
Kleuren en compo, wat mij betreft dik in orde.
Volg over de zon. Ik zou in dit geval altijd een blend maken, met een veel snellere sluitertijd.
Het kan zijn door het kleine formaat, maar ik heb stellig de indruk dat de echte scherpte alleen maar vooraan zit.
Scherpstelpunt te dichtbij, of een te open diafragma ? Exif ??
Ik zie dat je vrij nieuw op BD bent, en gelijk in het diepe springt. Geen probleem, en als je goed tegen kritiek kan. Daar word je alleen maar beter van.
Dus wat ik wil zeggen is, dat we kritiek vooral geven, om te helpen.
ga mee met P.eter.
het water lijkt nu wel een ijsvloer.
vind dat je hier het mooie Knokke hier geen dienst mee bewijst.
grt,bouk.
Praat voor de vaak.
Supermooie plaat met een even mooi kleuren- en lichtpallet.
Als ik zelf iets zou aanpassen zou ik eventueel overwegen om het paaltje uiterst links onderaan er af te knippen. Is voor mij iets te veel een eyecatcher.
Voor mij is de zee op zich ook net iets te vlak, kleurtoon is mooi en sterke compo.
Feit dat de zon achter de wolken zit zal ze nooit echt 100% rond maken. Ben zelfs niet zeker of die 93 seconden daar heel veel invloed op hebben gehad...
Feit dat de zon achter de wolken zit zal ze nooit echt 100% rond maken. Ben zelfs niet zeker of die 93 seconden daar heel veel invloed op hebben gehad...
Eerste zin is absoluut waar. Maar collega's die sterren fotograferen, gaan niet langer dan 30 sec., om te voorkomen dat er streepjes ontstaan.
Comment