Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie sfeerfoto , zou de strobalen iets oplichten, beetje! maar das persoonlijk mortierke, denk dat de structuur van de balen, beter tot zijn recht zou komen.
Ook het mistig landschap heel mooi, en dan inkaderen en tegen de muur , liefst op groot formaat.
Deze vind ik ietske minder dan de je andere foto's. Je kan hier goed de halo's zien rond de bomen op de achtergrond. Ook vind ik de strobalen op de voorgrond ietske te donker.
Deze vind ik ietske minder dan de je andere foto's. Je kan hier goed de halo's zien rond de bomen op de achtergrond. Ook vind ik de strobalen op de voorgrond ietske te donker.
De strobalen die ietske te donker zijn daar kan ik inkomen. Ik heb de foto afgewerkt op mijn groot scherm en op mijn laptop lijkt dat inderdaad ietsje te donker.
Maar de halo's rond de bomen die je goed kan zien...? Er hing wat mist tussen de bomen in het dal misschien geeft dat de indruk van halo's maar voor de rest zie ik niks.
'k Heb nog eens gekeken op groot formaat en zie ook niet direct iets...
Soit, 'k ga de foto misschien nog eens opnieuw afwerken en een aantal zaken herbekijken.
't Is een ander beeld dan de vorige natuurlijk met andere lichtomstandigheden, minder direct licht en meer verspreid licht door de hoge luchtvochtigheid wat ook de wolken misschien wat soft maakt.
Bedankt voor de reacties en het kijken
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
De strobalen die ietske te donker zijn daar kan ik inkomen. Ik heb de foto afgewerkt op mijn groot scherm en op mijn laptop lijkt dat inderdaad ietsje te donker.
Maar de halo's rond de bomen die je goed kan zien...? Er hing wat mist tussen de bomen in het dal misschien geeft dat de indruk van halo's maar voor de rest zie ik niks.
'k Heb nog eens gekeken op groot formaat en zie ook niet direct iets...
Soit, 'k ga de foto misschien nog eens opnieuw afwerken en een aantal zaken herbekijken.
't Is een ander beeld dan de vorige natuurlijk met andere lichtomstandigheden, minder direct licht en meer verspreid licht door de hoge luchtvochtigheid wat ook de wolken misschien wat soft maakt.
Bedankt voor de reacties en het kijken
Het is misschien geen halo maar ik zie toch duidelijk een oranje rand rond de bomen...komt het misschien door het verscherpen?
Het is misschien geen halo maar ik zie toch duidelijk een oranje rand rond de bomen...komt het misschien door het verscherpen?
Aha, nu snap ik wat je bedoelde en nu zie ik het ook eigenlijk.
Het komt inderdaad door het verscherpen/verkleinen want bij de grote versie heb ik het niet. Scherpe blik Pascale
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment