Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Maar nee, ik voel me niet aangevallen. Er zijn wel 101 redenen waarom die oh zo belangrijke scherpte hier zou kunnen ontbreken. Ik help jullie even.
1- Die Optio WG-1 is fijn speelgoed maar levert foto's met een belabberde beeldkwaliteit af.
2- De snelst mogelijke sluitertijd bedraagt ook maar 1/1500ste van een seconde. De kans op bewegingsonscherpte is dus reëel aangezien de camera nooit stil onder de vlieger hangt (hangt aan de vlieglijn, ettelijke meters onder de kite).
3- De afstand tussen de pier van Blankenberge en de havenkranen in Zeebrugge bedraagt ongeveer 4 kilometer. Dat is dus ook 4 kilometer lucht om door te fotograferen.
4- Ik hou van glamourfiltertjes en kleureffecten (en nee, Instagram zit hier voor niks tussen).
5- ...
Zoals ik al zei: "... mijn eerste stapjes in de wereld van de 'kite aerial photography'.
Maar jullie verwachten dus blijkbaar dat ik meteen een dure camera lucht in stuur?
Toch straf dat men hier op BD steeds weer blijft steken bij het beoordelen van beeldkwaliteit.
Nu weet ik weer waarom het lang geleden was ...
tja....maar je post dit expiriment wel meteen in Showcase.
grt,bouk.
Bedankt allemaal! Dit had ik zelf ook helemaal niet verwacht.
En ik geef nogmaals toe, de foto is met een abominabel compact cameraatje genomen, omdat ik nog maar in de ontdekkingsfase van 'KAP' zit en dus op geen enkel gebied risico's wil nemen.
Maar, de HoF is een leuke 'beloning' voor het denk- en knutselwerk dat al nodig was om dit beeld hoe dan ook te kunnen maken.
Beeldtaal..de mate waarin een foto aanspreekt, wint het bij mij altijd van een foto die enkel goed scherp is, hier heeft de maker dat m.i. juist heel goed begrepen, ik kijk met plezier naar deze foto,
groetjes,
Loulou
Comment