Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onzeker lentezonnetje in de Voerstreek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onzeker lentezonnetje in de Voerstreek

Deze is van enkele weken terug, toen de lentezon nog niet helemaal zeker was dat de zomer er toch zou komen.
    Vroeger liep ik altijd via een wandelweg aan de andere kant van dit dal, langs die rij bomen in de verte. Het blijft gek hoe je jaren in een landschap rond kan lopen, dan impulsief eens een andere route neemt en vervolgens ontdekt dat je al die jaren 'langs de verkeerde kant' liep.

Last edited by Laurens; 1 juni 2014, 22:12.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Re: Onzeker lentezonnetje in de Voerstreek

vind het formaat niet zo mooi.
    ook mis ik wat scherpte.
    welke lens en wat voor diafragma heb je hier gebruikt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooi fris landschapje, Laurens.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

@bouk De foto is gemaakt met een 50mm vaste lens bij f11. Ik had een vierkante uitsnede voor ogen toen ik de foto maakte en heb gewacht tot de wolk op de juiste plaats zat. De foto is opgescherpt bij het maken van de BD-versie - ik weet niet of het scherpte is die ontbreekt of niet eerder wat contrast. In mijn ogen is de scherpte natuurlijk maar ontbreekt inderdaad dat 'extraatje' waardoor het beeld in het oog springt. Die wat onnatuurlijke opscherping die tegenwoordig zo populair is, is volgens mij echter een modefenomeen - een beetje zoals mensen vol lof over hun digitale televisie opscheppen en lijken vergeten te zijn dat hun vroegere beeldbuisbak een veel natuurlijker ogend beeld afleverde.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
        X