Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Een zeer mooi en dankbaar beeld om je lusten op bot te vieren in de nabewerking. Mijn vingers beginnen meteen te kriebelen wanneer ik dergelijke histogram zie.
Ik vind dat je veel te braafjes bent met de schuivertjes.
In het begin had ik de neiging om de meeste foto's in hdr te nemen, al dan niet met overdreven schilderachtige bewerkingen. Het is nu m'n derde jaar sinds m'n eerste spiegelreflex, en de realistische beelden spreken me meer en meer aan,
ik doe nog zelden hdr, of van die schilderachtige bewerkingen. Wat niet wegneemt dat ik het af en toe mooi vind, als het goed is uitgevoerd, sommige voorwerpen lenen zich daarvoor, je kan hdr natuurlijk ook gebruiken zonder dat het opvalt.
Maar soms speel ik ook wel eens graag met de schuivers hoor, vooral met een dreigende lucht
Bedankt voor de toffe reacties!
mvg Christophe
Oorspronkelijk geplaatst door stephenstophBekijk bericht
Heb jij een kleurmachine?
... en ik heb er stiekem je scheepswrak eens doorgetrokken, ja. En ik ben nu nog meer overtuigd.
mvg
N.B. Volgens iemand die hier aan het meekijken was van op toetsenbordhoogte is het trouwens helemaal geen scheepswrak maar een dinosaurus die lang geleden aanspoelde!
Ik zit hier een beetje tussen in. Zoals hij nu is, is die best mooi, maar met een beetje meer pit zou ik het wel sterker vinden. Maar dat moet ook niet té overdreven worden. Wat de compositie betreft, vind ik deze beeld wel een leuke ruimtelijkheid hebben.
Comment