Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Valt tegen hoor. Zo'n saai licht. Voor mij is dit niet meer dan een snapshotje, helemaal geen showcase. Sorry.
deels mee eens.
maar het ging mij hier meer om de vele lijnen/lagen in het landschap dan het licht en de wolken.
soms moeten bij mij zelfs de wolken wijken voor de compo.
grt,bouk.
deels mee eens.
maar het ging mij hier meer om de vele lijnen/lagen in het landschap dan het licht en de wolken.
soms moeten bij mij zelfs de wolken wijken voor de compo.
grt,bouk.
Imo lijkt licht altijd belangrijk in elke foto.
Als de wolken moesten wijken voor de compositie waarom vullen ze dan de helft vd foto?
Qua compositie: "lijnen/lagen" weinig interessant; kortom ik sluit me aan bij de eerste reactie: snapshot en niet op zijn plaats in showcase.
......
Als de wolken moesten wijken voor de compositie waarom vullen ze dan de helft vd foto?
mee eens.
de helft van de wolken zou er nog wel af kunnen.
maar ja dan zit je weer met die algemeen geldende verhouding hè.
daarom toch maar dit.
maar nogmaals, ga met jullie beide mee hoor.
grt,bouk.
mee eens.
de helft van de wolken zou er nog wel af kunnen.
maar ja dan zit je weer met die algemeen geldende verhouding hè.
daarom toch maar dit.
maar nogmaals, ga met jullie beide mee hoor.
grt,bouk.
Om het met de woorden van Bruce Barnbaum (The Art of Photography) te zeggen:
Rules are foolish, arbitrary, mindless things that raise you quickly to a level of acceptable mediocrity, then prevent you from progressing further.
Several of the most well-known rules—the rule of thirds, the rule of avoiding a horizon in the center of an image, the rule of having an image read from left to right, the rule of not placing the center of interest in the center of the image, and so many others—are undesirable constraints with no validity.
(Just look at Ansel Adams’s “Moonrise over Hernandez” to see how many rules are broken.)
Again, heed Edward Weston’s words that “Good composition is the strongest way of seeing.”
If your composition happens to adhere to rules, fine! If it happens to break rules, fine!
Forget the rules; just make always strong images.
Om het met de woorden van Bruce Barnbaum (The Art of Photography) te zeggen:
Rules are foolish, arbitrary, mindless things that raise you quickly to a level of acceptable mediocrity, then prevent you from progressing further.
Several of the most well-known rules—the rule of thirds, the rule of avoiding a horizon in the center of an image, the rule of having an image read from left to right, the rule of not placing the center of interest in the center of the image, and so many others—are undesirable constraints with no validity.
(Just look at Ansel Adams’s “Moonrise over Hernandez” to see how many rules are broken.)
Again, heed Edward Weston’s words that “Good composition is the strongest way of seeing.”
If your composition happens to adhere to rules, fine! If it happens to break rules, fine!
Forget the rules; just make always strong images.
In welk land wonen wij nu? Spreken en lezen wij in de Engelse taal hier?
Over je lijnen al veel geschreven, maar mocht van mij in combinatie met wat meer dramatiek in de lucht
Inderdaad niet echt van hoog kwalitatief niveau Bouk, sorry man
Persoonlijk zou ik, denk ik, wat meer contrast in de lucht steken zodat er daar ook wat meer dramatiek inzit
Lijntjes daarentegen wel geslaagd
Comment