Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi gelukt met één opname. Hoe werd dat huisje belicht als ik zo curieus mag zijn ? De maan ? Bij straatverlichting zou het huisje bij 35 sec overbelicht geraken....dus denk dat dat niet kan. Daarom da'k het mij afvraag.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Knap vastgelegd, dit fenomeen ! Ook de belichting van het huisje.
Inderdaad wat vertekening. Dat is natuurlijk niet te vermijden met zo'n camerastandpunt, maar wel te te "repareren".
Groeten,
Johan
Dank jullie wel, ben toch nog eens n.a.v jullie vragen eens gaan kijken naar de exif. Deze zijn echt niet anders dan ik eerder al schreef.
Eigenlijk zou je verwachten dat het woonhuis voor storende lichtvervuiling zorgt. Niets aangedaan, het is zo als jullie het zien.
Hoe het huisje wordt belicht, deze stond in het donker. Wel herinner ik me, dat rechts van ons op ongeveer 70 meter van ons af ook een woonhuis stond. Weet me niet te herinneren of deze verlichting aan had.
Tijdens het fotografen ben je volledig gefocust op het Noorderlicht. De rest vergeet je compleet..het is zo uniek...
Het repareren van de lens vertekening, ik heb het nog niet eerder gedaan. Ik zal me er eens in verdiepen.
Comment