Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Storm aan de Brouwersdam + Up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Storm aan de Brouwersdam

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Iets eerder dan gedacht.
    Ik wil graag mijn werkwijze nog een keer uitleggen.
    In deze niet onbelangrijk. Ik werk altijd in RAW.
    Mijn lichtmeet-methode bij landschapsfotografie is eigenlijk altijd integraal. Dus zal ik altijd de hooglichten moeten verminderen door een negatieve belichtingscompensatie toe te passen.
    Ik compenseer net zo lang, dat de hooglichten NET niet meer clippen. Waarom ?
    Als je een zo licht mogelijke foto maakt, zit daar meer digitale informatie in, dan een donkere. Door die aanwezige informatie, kan je jezelf veel meer, qua bewerking veroorloven. Google maar eens op ETTR. (exposure to the right)
    Bovendien moet je in de nabewerking de belichting altijd donkerder maken, waardoor eventuele ruis verdwijnt als sneeuw voor de zon. En ik kan het niet hard maken(en niet meer vinden),maar daardoor krijg je ook minder snel banding.
    En waar is het nu fout gegaan : Ik heb de belichting, niet voldoende "terug" bewerkt. Daardoor heb ik een foto geplaatst met een veel te zomers licht. Omdat jullie (terecht) vonden dat de foto te vlak was, heb ik op de update ook nog de curve(aan de donkere kant) wat naar beneden getrokken.
    Bedankt voor jullie eerlijk mening !
    Groeten,
    Johan
    dank voor je uitleg Johan ,hier heb ik ook weer wat uitgeleerd
    en je up is er sterk op verbeterd ,knap beeld

Comment

Re: Storm aan de Brouwersdam + Up

Update is veel beter!
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment