Wie gaat zoeken naar het plaatsje Borrendamme zal heden ten dage, bedrogen uitkomen.
Doordat de Oosterschelde, door de eeuwen heen, steeds door stroomverlegging en stormvloeden, zich naar het noorden verplaatste, zijn er tientallen dorpen in de Oosterschelde verdwenen.
Een van die dorpen was Borrendamme. Slechts de naam van een dijkvak herinnert aan dat dorp. Ook onder water is er niets meer van te vinden.(volgens een duiksite)
Zonsondergang boven Borrendamme.
Graag met een zwarte achtergrond te bekijken.
En bewondering of verwondering wordt als altijd gewaardeerd.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de vriendschappelijke en opbouwende sfeer, in het afgelopen jaar.
En iedereen een prettige jaarwisseling, en een gezond en voorspoedig 2014, toegewenst.
Gezien de weersvoorspelling, voorlopig waarschijnlijk mijn laatste foto, want ik ben een groot deel van januari in zonniger oorden.
Groeten,Doordat de Oosterschelde, door de eeuwen heen, steeds door stroomverlegging en stormvloeden, zich naar het noorden verplaatste, zijn er tientallen dorpen in de Oosterschelde verdwenen.
Een van die dorpen was Borrendamme. Slechts de naam van een dijkvak herinnert aan dat dorp. Ook onder water is er niets meer van te vinden.(volgens een duiksite)
Zonsondergang boven Borrendamme.
Graag met een zwarte achtergrond te bekijken.
En bewondering of verwondering wordt als altijd gewaardeerd.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de vriendschappelijke en opbouwende sfeer, in het afgelopen jaar.
En iedereen een prettige jaarwisseling, en een gezond en voorspoedig 2014, toegewenst.
Gezien de weersvoorspelling, voorlopig waarschijnlijk mijn laatste foto, want ik ben een groot deel van januari in zonniger oorden.
Johan
Comment