Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koepeltje bij Scharendijke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koepeltje bij Scharendijke

    Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
    ........ Het enige objectieve element is de reling; tenminste als hij horizontaal geconstrueerd werd.
    .
    OK..maar kijk eens naar de weerspiegeling van de staanders...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Koepeltje bij Scharendijke

      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Ja, dat zal wel een lichte vertekening zijn. Het enige objectieve element is de reling; tenminste als hij horizontaal geconstrueerd werd.
      Er worden op BD nogal dikwijls opmerkingen gemaakt over "rechtzetten" zonder dat er objectieve elementen
      in het beeld voorhanden zijn.
      Indien de reling echt horizontaal staat in werkelijkheid, dan zou die door perspectief niet evenwijdig met de rand kunnen staan... Volgens mijn bescheiden mening. Ik ken de plek niet, maar gevoelsmatig helt de foto af naar rechts...

      Maar hoedanook blijft het een mooi plaatje :-)


      Sent from my iPad using Tapatalk.
      Toon Nikonian
      D700/D7000/glaswerk Nikkor

      Comment


      • #18
        Re: Koepeltje bij Scharendijke

        Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
        Indien de reling echt horizontaal staat in werkelijkheid, dan zou die door perspectief niet evenwijdig met de rand kunnen staan... Volgens mijn bescheiden mening. Ik ken de plek niet, maar gevoelsmatig helt de foto af naar rechts...

        Maar hoedanook blijft het een mooi plaatje :-)


        Sent from my iPad using Tapatalk.
        Perspectief kan een rol spelen wanneer links en rechts van de reling op verschillende afstanden staan van de fotograaf.
        @ Bouk: op weerspiegelingen in het water kan je zeker niet voort gaan ( lensvertekening kan een rol spelen )
        De enige objectieve elementen zijn torens, masten, enz ( dus verticale elementen ) en dan nog liefst midden in beeld. ( lensvertekening )
        "Gevoelsmatig" schuin lopen is voor mij geen reden om de foto aan te passen.
        Dit alles is in feite allemaal off topic, want blijft een mooi beeld.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

        Comment


        • #19
          Re: Koepeltje bij Scharendijke

          Allemaal zeer bedankt voor de mooie complimenten.
          Ik snap zelf nog steeds niet dat ik deze foto toen niet geplaatst heb. Misschien net als goede kaas en bier ?
          Omdat ik uiteraard precies weet hoe het daar is, zal ik e.e.a. proberen te verklaren.
          Eigenlijk is er erg moeilijk ergens een waterpas langs te leggen. (het zit overigens vastgeroest op mijn hot-shoe)
          De reling staat recht, maar door de enigszins schuine kijkhoek hoeft dat geen evangelie te zijn.
          Het pad zou ik helemaal niet van uitgaan, want elk strand loopt af, of is niet vlak. Beiden zijn waar.
          De reflectie op de 1600 pix wijkt ong. 1 mm af, maar dat kan dan weer lensperspectief zijn.
          Dus,of hij recht staat : Joost mag het weten.
          Mijn conclusie : Het enige wat "afwijkt" is de reflectie, maar vind het zeker niet storend genoeg om een update te plaatsen.
          @ Bouk : Bedankt voor je scherpe blik, want dat laat zien dat je niet "zo maar even" naar een foto kijkt. Ik hou daar wel van.
          Allen een prettige kerst,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment

          Working...
          X