Ik wil niet weten de hoeveelste ik ben met dit zicht
Ik heb er mijn hele leven nooit een foto van genomen net omdat het eigenlijk gewoon een postkaart is. Maar eergisteren passeerde ik er op weg naar huis en dacht ik...
En vanaf nu is het ook míjn postkaart
Mag ie erbij?
(tweemaal klikken voor groter)
Tech:
HDR fusie van 2 panoramas (van 5 portraits) wegens:
-groot dynamisch bereik met alle artificiële belichting en kerstverlichting in de boom
-groot perspectiefverschil, en op 16mm kon alles er in landscape zelfs niet op.
Verder kleuren wat rechtgetrokken (ene gebouw wordt met oranje lampen verlicht, ander met witte, nog ander (aan de brug) met bijna blauw licht) en de verschrikkelijke lichtpollutie te lijf gegaan. Het is een van de mooiste middeleeuwse zichten die ik ken, toegegeven, nu met artificiële verlichting, maar dan heb ik liever dat het er niet helemaal futuristisch uitziet.
Ik hoop dat ik die naturel-look wat heb kunnen benaderen?
Bedankt voor het kijken!
Ik heb er mijn hele leven nooit een foto van genomen net omdat het eigenlijk gewoon een postkaart is. Maar eergisteren passeerde ik er op weg naar huis en dacht ik...
En vanaf nu is het ook míjn postkaart
Mag ie erbij?
(tweemaal klikken voor groter)
Tech:
HDR fusie van 2 panoramas (van 5 portraits) wegens:
-groot dynamisch bereik met alle artificiële belichting en kerstverlichting in de boom
-groot perspectiefverschil, en op 16mm kon alles er in landscape zelfs niet op.
Verder kleuren wat rechtgetrokken (ene gebouw wordt met oranje lampen verlicht, ander met witte, nog ander (aan de brug) met bijna blauw licht) en de verschrikkelijke lichtpollutie te lijf gegaan. Het is een van de mooiste middeleeuwse zichten die ik ken, toegegeven, nu met artificiële verlichting, maar dan heb ik liever dat het er niet helemaal futuristisch uitziet.
Ik hoop dat ik die naturel-look wat heb kunnen benaderen?
Bedankt voor het kijken!
Comment