Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
ik heb een versie waar ik nog een extra blend heb gemaakt voor de zon, maar voor zo'n platen vind ik dat de zon wel mag wat overstralen eigenlijk. Er zit nog voldoende detail in de bomen net onder de zon, dus veel detail ben ik niet kwijt. Mss een kwestie van smaak, maar bedankt voor de opmerking! Het rode flare vlekje had ik niet opgemerkt, zal ik nog wegpoetsen...
@ Bouk: Flits?? Nee hoor...
Last edited by Cytochrome; 17 december 2013, 11:02.
Met zo'n felle zon mocht het gras idd wat helderder...toch zeker de schaduwpartijen.
Wel mooi het licht op het gewas!
Gr Pascale
Bedankt voor je kritiek! Het gras is zonder blend in felle tegenzon uiteraard altijd donker (zelfs bijna dichtgelopen zwart op mijn foto). Dit is dus al een blend om hat gras op te lichten. In update nog een lichtere versie. Vind je die beter?
Update kijkt inderdaad ,net een beetje natuurlijker.
Vandaag nog een leuk weetje gelezen : Wij (onze ogen) kunnen maar liefst tot 24 stops overbruggen.
Dan hebben Nikon, Canon en consorten nog wat te doen.
Groeten,
Johan
Vind de update in ieder geval sterker.
Wat ik bedoel is dat de donkere partijen wel erg donker zijn en de lichte (highlights) wel erg licht...wat een redelijk harde foto geeft. Das persoonlijke smaak hoor.
Ik doe altijd mijn highlights naar beneden en mijn schaduwen bijna helemaal open. Daarna werk ik met de wit en zwart slider.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment