Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stille mist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stille mist

het was echt genieten aan de oude maas arm hier bij ons in het dorp
    enkel het zonnetje wou er niet door komen

het verloop in het water is de blauwe lucht die er aanwezig was boven mij
    en het zonnetje dat toch probeerde door te komen die over de mistbank scheen

doordat het water een reflectie hier van geeft
    en ik een beetje aan het contrast gewerkt heb
    komt dit nog meer te voorschijn

Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Re: stille mist

"Gewoon" schitterend.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

weer een mooie.
      wel wat ruis in het water, en dat dunne streepje van het kader vind ik niet mooi.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik had hier meer voor een landscape opname gekozen zodat je hier wat minder van de lucht had vastgelegd. Nu vraagt de bijna witte lucht te veel aandacht.
        De reflectie is heel mooi....rustig sfeertje!
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Ja , ik volg Tantine hier in.
          Groetjes Chris.

Comment

Prachtig, die kleurschakering in het water. Foto staat bol van de sfeer.
            Naar mij mening net iets teveel verscherpt, waardoor waarschijnlijk de ruis erger is geworden.
            Je zou kunnen overwegen om 1½ cm boven de boom te croppen.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Wederom een knappe opname Liliane , mooi spiegeltje

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Prachtig, totaal zen
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  weer een mooie.
                  Wel wat ruis in het water, en dat dunne streepje van het kader vind ik niet mooi.
                  Grt,bouk.
                  idd...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik hou dan net weer wel van dat kadertje. Het maakt je foto helemaal af. Maar kadertjes zijn nu eenmaal nogal persoonlijke goesting hé.

Een mooi beeld dat je hier hebt Liliane. Als je de ruis nog wat kan wegwerken, is het voor mij helemaal in af
                    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

Een prachtexemplaar. Ik kom hier regelmatig kijken, maar de kwaliteit is dusdanig dat ik geen of nauwelijks een reactie durf schrijven.
                      Maar nu wat deze foto betreft, zet deze in 'Beginnershoek' en je krijgt gegarandeerd -tig keer de opmerking 'over verscherpt'.
                      U bent natuurlijk niet de eerste de beste hier en daarom durf ik U volgende vraag stellen.
                      Zijn we in 'Beginnershoek' waar ik meest vertoef TE kritisch, kennen we er niks of te weinig van, of mag/moet overscherp soms.......
                      Al deze vragen omdat mijn foto's ook meestal aanleunen tegen het randje van overscherp en het hier nu ook merk.....
                      Groetjes

Comment

Sorry voor het feit dat ik een vraag heb gesteld.
                        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Een prachtexemplaar. Ik kom hier regelmatig kijken, maar de kwaliteit is dusdanig dat ik geen of nauwelijks een reactie durf schrijven.
                          Maar nu wat deze foto betreft, zet deze in 'Beginnershoek' en je krijgt gegarandeerd -tig keer de opmerking 'over verscherpt'.
                          U bent natuurlijk niet de eerste de beste hier en daarom durf ik U volgende vraag stellen.
                          Zijn we in 'Beginnershoek' waar ik meest vertoef TE kritisch, kennen we er niks of te weinig van, of mag/moet overscherp soms.......
                          Al deze vragen omdat mijn foto's ook meestal aanleunen tegen het randje van overscherp en het hier nu ook merk.....
                          Groetjes
                          Ik had de reactie gelezen, maar wist eigenlijk geen antwoord , zonder in algemeenheden terecht te komen.
                          Praktischer is om gewoon een foto te plaatsen, en af te wachten wat men er van vindt.
                          Toch misschien een antwoord, maar in het algemeen, en mijn mening.
                          Voor mij bestaan er 3 vormen van scherpte :
                          - Soft. ( wat voor mij zeker aanvaardbaar is, mits bewust toegepast)
                          - Goed verscherpt.
                          - Over-verscherpt. (niet goed)
                          Groeten,
                          Johan
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

@Djivan: Hier kun waarschijnlijk iets meer aanscherpen dan in andere foto's omdat de bomen tegen een witte lucht staan waardoor niet vlug witte randjes te zien zijn rond te takken wat anders tegen een blauwe of andere lucht wel het geval is. Maar naar mijn smaak is deze ook teveel verscherpt waardoor de prikkeldraad bvb in zigzaglijntjes/blokjes gaat lopen. Waarschijnlijk ook daardoor de nadrukkelijke kleurruis in het water.
                            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                            500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                              Ik had hier meer voor een landscape opname gekozen zodat je hier wat minder van de lucht had vastgelegd. Nu vraagt de bijna witte lucht te veel aandacht.
                              De reflectie is heel mooi....rustig sfeertje!
                              Gr Pascale
                              ik volg Pascalle hier. Heel erg mooi en rustig beeld, maar een landscape versie ging mss nog beter gewerkt hebben..
                              facebook

500px

Comment

Working...
                              X