Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ik volg ,voornamelijk rond het beeld op het water ,waarschijnlijk het beeld wat opgehelderd maar wel een mooie hoor !
Klopt, er is wat penseelwerk gebeurd, het beeld is inderdaad wat lichter gemaakt, maar dat is toch mooi binnen de lijntjes gebleven hoor :-) Het beeld zonder adjustment brush geeft hetzelfde halo effect op het water. Zit al heel lichtjes in de onbewerkte foto, en wordt nog versterkt door contrast & clarity te verhogen...
Het meeste "bijwerken" is eigenlijk gebeurd op de pier (rechts vooraan een paar storende verlichtingspalen weg gewerkt), en de plastieken afscheiding aan het zand (waar een grote scheur in zat aan de rechter kant)
Bedankt voor je open en uitgebreide uitleg.
Misschien was het een optie geweest om de godin (nauwkeurig) te selecteren, en vervolgens de 2 selecties afzonderlijk, met bijv. curven, aan te pakken.
Zo'n mooie foto verdient het zeker !
Groeten,
Johan
Misschien was het een optie geweest om de godin (nauwkeurig) te selecteren, en vervolgens de 2 selecties afzonderlijk, met bijv. curven, aan te pakken.
Misschien dat ik 'm later nog eens van scratch terug opnieuw onder handen neem om te kijken of er nog iets meer uit te halen is. Het probleem is alleen dat ik dan meestal eindig met een foto die ik op sommige vlakken beter vind, en op andere vlakken minder goed, en dan dus twee foto's heb waar ik gedeeltelijk niet blij mee ben :-)
een mooi totaal beeld
maar zou inderdaad de bewerking wel overdoen al vind ik het niet echt storend hoor
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Een goede standpunt genomen...mooie diepte in je foto. Ik zou hier ook nog eens herbewerken en je WB eens bekijken....vind dat er ne groen-gele zweem te zien is zeker thv het zand en grashalmen.
Gr Pascale
Ik zou hier ook nog eens herbewerken en je WB eens bekijken....vind dat er ne groen-gele zweem te zien is zeker thv het zand en grashalmen.
Ik vermoed dat dit komt omdat de voorgrond in de schaduw was, en de rest niet? Ik heb alleen global WB aangepast, en niet selectief. Maakt inderdaad dat het strand zelf een iets andere tint heeft (en het wit van de pier ook een licht gele tint heeft)
Comment