Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vind hem toch wel erg fascinerend, niet in het minst omdat ik hem niet kan plaatsen in tijd.
Het moet niet altijd gaan over technische perfectie, bij deze foto komen vragen op.
Bij mij toch.
Deze boer kwam ik in 2004 bij Vessem (Noord-Brabant) tegen toen hij aan het ploegen was en ik heb er een hele serie foto's van gemaakt waaronder een portret toen hij met zijn markante kop poseerde langs het hoofd van zijn paard.
De foto is gemaakt met een Nikon D70. 17-70 mm objectief. Naar eigen zeggen was het geen hobby van die boer maar hij gebruikte toen bedrijfsmatig nog immer paarden voor zijn ploeg.
Ik ken hier in Noorwegen ook een boerderij waar ze met paarden werken. Echt fascinerend om 5 Brabanders een enorme ploeg te zien trekken. Komt volgens die boer goedkoper uit dan te investeren in tractors en het is beter voor z'n grond.
De foto dan, technisch: een beetje te grijs en zoals bouk zegt, te krap in het kader. Het beeld zelf is leuk om te bekijken.
Comment