Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heel mooi het kolkend water!
Wat ik hier wel jammer vind is de uitgebrande lucht...kan je daar nog iets aan doen?
Anders zou ik een deel van de lucht croppen....want nu gaat bijna al mijn aandacht daar naartoe.....wat ik jammer vind.
Gr Pascale
Zojuist al gecontroleerd of er geen water uit mijn monitor kwam. Zo mooi kolkt het water.
Ik ben wel zo vrij geweest om je foto te downloaden, en in PS de "gemiddelden-methode" toe te passen.
Het is subtiel, maar de WB wordt er net een beetje beter van. (in mijn optiek, dan)
Groeten,
Johan
Heel mooi het kolkend water!
Wat ik hier wel jammer vind is de uitgebrande lucht...kan je daar nog iets aan doen?
Anders zou ik een deel van de lucht croppen....want nu gaat bijna al mijn aandacht daar naartoe.....wat ik jammer vind.
Gr Pascale
Lucht uitgebrand? Alles perfect binnen histogram en ziet er ook niet uitgebrand uit... En hier croppen is nonsens.
Zojuist al gecontroleerd of er geen water uit mijn monitor kwam. Zo mooi kolkt het water.
Ik ben wel zo vrij geweest om je foto te downloaden, en in PS de "gemiddelden-methode" toe te passen.
Het is subtiel, maar de WB wordt er net een beetje beter van. (in mijn optiek, dan)
Groeten,
Johan
Stomme vraag waarschijnlijk, maar kan je zeggen wat die methode is? Altijd bereid om te leren.
Hoi Hans,
Domme antwoorden bestaan, maar zulke vragen niet.
Zie Kleurzweem verwijderen
Werkt niet altijd, maar is meestal behoorlijk raak.
Groeten,
Johan
Ik zie ook niks uitgebrand en ook geen kleurzweem.
Als een eenvoudige verbetering kunnen de "hooglichten" wat gemilderd worden tot het driehoekje zwart is of de rode gebieden verdwenen zijn, maar zeker niet verder gaan.
Om meer detail uit te laten komen kan men "tegenhouden" gebruiken waar je meer detail wenst.
Afsluitend kan men nog een "hoogdoorlaatfilter" gebruiken in Ps.
Lucht uitgebrand? Alles perfect binnen histogram en ziet er ook niet uitgebrand uit... En hier croppen is nonsens.
Oeps...sorry dan...maar als ik naar je histogram kijk is die toch overbelicht hoor...zie ook weinig detail in de wolken juist boven de bomen....maar ik zal wel verkeerd zijn
Ik heb je foto wat bewerkt.......kan je misschien het verschil zien....maar als je die weg wilt zeg het mij dan!
Comment