Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik vind het origineel beter, de up is wat groenig rond de zon.
Inderdaad en tevens worden de wolken blauw.
Beide beelden hebben een onnatuurlijke saturatie, maar
eerst zou ik de witbalans eens bekijken.
Hier valt zeker iets mee te doen want het beeld heeft potentieel.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
De kleuren van het origineel benaderen het meest de werkelijkheid.
Het softe en de rood/oranje gloed komt doordat deze foto genomen is tijdens een bui en met heel laag hangende wolken, het laatste zonlicht wordt dan op een speciale manier verspreid.
Moeilijk om weer te geven en het lijkt dan inderdaad op foto alsof het beeld teveel saturatie heeft, maar eigenlijk is er niet zoveel aan de kleuren veranderd.
Bedankt voor de commentaren
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Je update vind ik zeker niet beter...nu zie ik rond de zon ne groene kleur. Geef mij maar de originele....maar eerlijk...je comp en kleuren vind ik niet zo goed.
Heb al veeeel beter van je gezien
Gr Pascale
Moest je hier met luminantie maskers werken voor de saturatie in de scahduwen zou het een beter overall effect hebben. Vraag me niet dadelijk hoe het te doen want ben er zelf nog maar pas mee bezig...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment