Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Wat een bijzonder fraai licht heeft deze foto, en wat een heerlijk sfeertje! ik vind het daardoor des te jammer dat de voorgrond en de reflectie van de bomen zo in elkaar overlopen, wat het geheel best rommelig maakt. Het weglopen van de bomen en bosjes naar de verte vind ik daarentegen juist weer heel sterk.
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
zal wel zulle, maar op 500px haal ik toch maar een score van 96,7 ....maar ja daar zitten geen goede fotografen
Mooi plaatje Eddy!
Proficiat met je behaalde score! Daar houden ze wel van die fellere kleuren die hier te zien zijn.
Eigenlijk is je foto, wat de kleuren betreft, niet echt realistisch...de gesatureerd voor mij maar daarvoor niet minder mooi!
Gr Pascale
Mooi plaatje Eddy!
Proficiat met je behaalde score! Daar houden ze wel van die fellere kleuren die hier te zien zijn.
Eigenlijk is je foto, wat de kleuren betreft, niet echt realistisch...de gesatureerd voor mij maar daarvoor niet minder mooi!
Gr Pascale
Als je ze "overall" toepast en niet selectief krijg je dus een mengel moes van kleuren maar met selectief te kiezen kunnen kleurijke fotos wel vind ik. Daar zit het grootste verschil namelijk.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Mooi plaatje Eddy!
Gr Pascale
Thanks Pascale,
maar een vraag die ik me al jaren stel (sinds de digitale fotografie) is waar stopt het realistische ? stopt dit met blending ... een blend is zeker niet hetgeen men in realiteit zag, stopt het met hdr ... een hdr is ook niet wat men in realiteit zag ... eenderwelke bewerking doet naar mijn mening een inbreuk op de realiteit ... is dan de realiteit niet hetgene de fotograaf ziet of denkt gezien te hebben ? beschouw dit maar enkel als een filosofische gedachte .....
mvg
Zeker een meesterwerkje.
Maar toch komt geheel een beetje onrustig over.
Overigens een goed uitgevoerde blend kan zeer realistisch zijn.
Groeten,
Johan
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
Thanks Pascale,
maar een vraag die ik me al jaren stel (sinds de digitale fotografie) is waar stopt het realistische ? stopt dit met blending ... een blend is zeker niet hetgeen men in realiteit zag, stopt het met hdr ... een hdr is ook niet wat men in realiteit zag ... eenderwelke bewerking doet naar mijn mening een inbreuk op de realiteit ... is dan de realiteit niet hetgene de fotograaf ziet of denkt gezien te hebben ? beschouw dit maar enkel als een filosofische gedachte .....
mvg
Een filosofische gedachte die ik wel kan volgen. Vanaf het moment dat je begint te bewerken probeer je te benaderen wat je denkt gezien te hebben.
De ene mens ziet het leven kleurrijker dan de andere dus elke interpretatie is persoonlijk.
Deze interpretatie kan ik echter wel smaken al ben ik wel benieuwd naar wat het zou geven na het toepassen van die turorials waar Pascal het over heeft.
Ik heb meer dan een jaar terug van iemand een aantal turorials gekregen ivm "luminiation masks" en de resultaten die hij ermee behaalde mochten meer dan gezien worden.
Ik moet er dringend eens tijd voor maken om mij er op toe te leggen.
Maar terzake... een hele mooie foto met speciale kleuren die ik wel kan smaken.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment