Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Indrukwekkend. Maar wat is die ster rechts in het midden?
Die schijnt zo heftig. Poolster kan het niet zijn want die staat in het noorden.
Heb even wat navraag gedaan bij een collega die veel van sterren weet....Het meest waarschijnlijke is planeet Venus, dit is na de maan de meest felle planeet.
Zie ook HIER in wikipedia
Kristof, op de originele foto was de melkweg bijna niet zichtbaar, heb hier lokaal al behoorlijk veel "clarity" ingestopt.
en als je de sterren selecteert dmv "color range" en die dan wat helderder maakt? zo blijft al de rest onaangeraakt en worden enkel de sterren meer naar voren gebracht.
en als je de sterren selecteert dmv "color range" en die dan wat helderder maakt? zo blijft al de rest onaangeraakt en worden enkel de sterren meer naar voren gebracht.
Goede tip Kristof....Heb het even geprobeerd, en je kan de sterren idd wat meer laten "schijnen" op deze manier, deze manier van selecteren kende ik wel, was hem alleen beetje vergeten...
Krijg er allen nu nog niet echt een goed resultaat mee, ( melkweg is lastig te selecteren bijna zelfde kleur als lucht ) maar ga hier nog eens op mijn gemak voor zitten.
Op het net is er ook veel over te vinden, DIT is mss interessant?
Dat is wel een toffe tutorial Kristof...Heb hem gelijk in mijn favorieten gezet.....Ga er mee aan de gang.
Edit: Ben er mee aan de slag gegaan...Heb het wat subtieler toegepast als in de video, maar de melkweg popt er nu zeker wat meer uit....Bedankt Kristof.
Fantastisch resultaat Jos, en dat bij volle maan
Ben stikjaloers dat ik dat geluk niet heb gehad, was uiteindelijk met dat plan naar daar getrokken...
Waarschijnlijk verkeerde tijd van het jaar zeker?
Comment