Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mont Saint Michel sunset

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mont Saint Michel sunset

Last edited by Red Falcon; 5 november 2013, 18:24.

Re: Mont Saint Michel sunset

Heb je de Mont Saint Michel opgehelderd? Ziet er niet echt natuurlijk uit, het is als het ware opgeplakt...allé...dat gevoel heb ik al is het niet zo. Beetje halo ook nog te zien errond
    Anders wel mooi met die voorgrond en die prachtige wolkenlucht.
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Begin eerst eens met je witbalans te corrigeren,
      want blauwe wolken bestaan niet.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

ik zie hem op de ipad zoals de linkse foto en op het gekalibreerde groot scherm op pc zoals de rechtse.
        je gebruikt google chrome als webbrowser, niet de beste browser om foto's te bekijken, de kleuren wijken daar sterk af, ik gebruik die niet meer om die reden! Firefox is stukken beter op dat vlak.
        maar wat je best doet alvorens een foto te posten is die om te zetten naar sRGB en dat profiel mee in de foto opslaan, nu zit er geen kleurprofiel bij je foto.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

Comment

Ik sla op rgb kan dat het verschil zijn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

ik zie hem op mijn gekalibreerd scherm zoals jij hem ziet op je scherm ,dus de middelste
            mooie foto en wolkenlucht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevedw Bekijk bericht

Sent from my iPhone using Tapatalk
              Ik denk het wel, probeer het eens, je bent niet de eerste die dit probleem aankaart.
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                !....
                want blauwe wolken bestaan niet.
                Ah?, das iets nieuws... Zou me daar eerlijk gezegd niet zo zeker over zijn hoor.
                Ik vind deze plaat 1 van de betere van St michel die ik al gezien heb.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Is het geheel realistisch...denk het niet, vind ik het mooi....Ja, dus voor mij een geslaagd beeld.
                  Voorgrond idd ook heel knap.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevedw Bekijk bericht
                    RGB heeft een breder kleuren profiel dan sRGB, dus zou het beter moeten zijn, dit is in theorie juist maar niet in de praktijk. Lees waarom: KLIK

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Is het geheel realistisch...denk het niet, vind ik het mooi....Ja, dus voor mij een geslaagd beeld.
                      Voorgrond idd ook heel knap.
                      Volg hier volledig; het gaat er toch om een mooi beeld te maken en dat is hier wel geslaagd
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

vind alleen de compo geslaagd.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik deel een beetje de mening dat Mont Saint Michel er op geplakt lijkt. Maar de foto is zeker ok.

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                          je gebruikt google chrome als webbrowser, niet de beste browser om foto's te bekijken, de kleuren wijken daar sterk af, ik gebruik die niet meer om die reden! Firefox is stukken beter op dat vlak.
                          maar wat je best doet alvorens een foto te posten is die om te zetten naar sRGB en dat profiel mee in de foto opslaan, nu zit er geen kleurprofiel bij je foto.
                          Als je je foto zonder kleurprofiel bewaart, gaat Chrome deze gewoon assignen naar sRGB hoor. Ik heb ook geen verschil tussen Chrome en Firefox. Beiden browsers zijn intelligent genoeg om de foto in de juiste kleurenspace te tonen als deze mee bewaard is. En beiden assignen naar sRGB indien de foto gestript is van colorspace.
                          Frank
                          http://www.mirrorshades.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Ah?, das iets nieuws... Zou me daar eerlijk gezegd niet zo zeker over zijn hoor.
                            Dan moet je dit eens lezen: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/5224
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                              Dan moet je dit eens lezen: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/5224

Onder bepaalde omstandigheden kunnen wolken ook andere kleuren aannemen, zo kunnen wolken in de avondzon een fel rood uiterlijk krijgen. Dit komt doordat de zonnestralen dan een langere weg moeten afleggen door de atmosfeer, waarbij vooral het blauw uit het kleurenspectrum verstrooid wordt. Wat overblijft is hoofdzakelijk het rood en geel. De meest ongewone kleur voor een wolk is groen, omdat daarvoor zowel het rood als het blauw uit het spectrum gefilterd moet zijn. Dit kan gebeuren als een grote hoeveelheid water van achteren door rood licht beschenen wordt, bijvoorbeeld bij een laag staande zon. Aangezien water hoofdzakelijk het rood absorbeert en het blauw al verstrooid is in de atmosfeer door de langere weg die het zonlicht heeft afgelegd, blijft groen als restkleur over.

Ok blijkbaar ben ik dan toch verstrooid….
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X