Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Hoi Kurt,
Het kleurenpalet zoals ze in dit jaargetijde zo nu en dan te zien zien, prachtig weergegeven. (in een mooie compo)
Scherpte was mij ook wel een beetje opgevallen.
Groeten,
Johan
Misschien ligt de wat mindere scherpte aan het gekozen diafragma.. f/8.0 normaal schiet ik landschappen meestal op f/13 met deze lens omdat je dan de grootste scherpte hebt.
Om één of andere reden stond mijn toestel op f/8.0 zonder dat ik er erg in had... beginnersfoutje
't Moest nogal snel gaan omdat de kleuren heel snel weg waren.
Bedankt voor de reacties
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Misschien ligt de wat mindere scherpte aan het gekozen diafragma.. f/8.0 normaal schiet ik landschappen meestal op f/13 met deze lens omdat je dan de grootste scherpte hebt.
Om één of andere reden stond mijn toestel op f/8.0 zonder dat ik er erg in had... beginnersfoutje
niet mee eens hoor.
denk eerder aan bewegingsonscherpte gezien je sluitertijd
F8 is voldoende met die 17-40mmL.
grt,bouk.
niet mee eens hoor.
denk eerder aan bewegingsonscherpte gezien je sluitertijd
F8 is voldoende met die 17-40mmL.
grt,bouk.
Was nochtans met statief hoor bouk, wel op heel drassige grond maar toch... 'k denk niet dat het bewegingsonscherpte is. Ik probeer straks of ik hem nog wat kan verscherpen.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Ik heb een update geplaatst die ik op een andere manier verscherpt heb en waar ik het rood ook niet verminderd heb zoals in de eerste versie.
Hopelijk beter nu
Comment