Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Moet echt prachtig zijn dit mee te maken.....Mooi hoor.
Inderdaad fantastisch - men wordt er echt ontroerd van. Ik geef eerlijk toe dat ik vééél foto's wou nemen maar toch ook een hele tijd de camera neergelegd heb om gewoon van deze wezens te genieten...
Goeie plaat. Ik denk dat ik van emotie mijn camera niet stil zou kunnen houden..
Komen orka's zo dicht bij land?
Was er ook van verwonderd, maar zoals Bouk zegt, als er een lekker hapje is zwemmen ze zelfs de rivier op. Hier waren we vlakbij de monding van de rivier "Fraser", één van de belangrijkste "zalmrivieren" van Canada en waarschijnlijk de wereld, helemaal aan het begin van de zalmtocht stroomopwaarts om te kuiten. Laten er nu net in die monding ook veel zeehonden en zeeleeuwen zijn = een boel lekker eten...
Van de zalmen post ik later nog wel iets
Overigens: ik had vele "net gemist" foto's. We stonden zelf op een boot in de deining en als hij voer dan ging het nog maar als hij stil lag was het echt moeilijk, dus maximale shutter speed nodig...
Das wel veel geluk hebben...mooi vastgelegd!
Gr Pascale
Hier heeft geluk niets mee te maken. Het betekent héél lang naar een plek in het water staren waar je denkt dat de Orca kan bovenkomen gebaseerd op zijn laatste duik en dan héél veel er nét naast zitten. Maar als je even naar mijn FB pagina kijkt zie je nog wel een paar mooie - ik kan je verzekeren dat mijn armen pijn deden van het "klaar staan" - geen statief op de boot. Zelfde fenomeen later met het springen vd zalmen. Als er hier geluk in het spel is dan is het dat ik dit heb mogen meemaken...
Last edited by parrotman; 17 september 2013, 21:24.
Hier heeft geluk niets mee te maken. Het betekent héél lang naar een plek in het water staren waar je denkt dat de Orca kan bovenkomen gebaseerd op zijn laatste duik en dan héél veel er nét naast zitten. Maar als je even naar mijn FB pagina kijkt zie je nog wel een paar mooie - ik kan je verzekeren dat mijn armen pijn deden van het "klaar staan" - geen statief op de boot. Zelfde fenomeen later met het springen vd zalmen. Als er hier geluk in het spel is dan is het dat ik dit heb mogen meemaken...
Ik had je niet gewijzigde uitleg enkele dgn geleden gelezen maar wilde niet onmiddellijk op reageren....was er een beetje van geschrokken.
Met "geluk" bedoelde ik dat je ne "gelukzak" bent om zoiets moois te mogen fotograferen....en dat jij dan zoveel moeite heb moeten doen...chapeau!!
Ik had het misschien anders moeten formuleren.
Gr Pascale
Comment