Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Red Container Revisited.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The Red Container Revisited.

Een van de dingen waarme ik me de laatste maanden mee bezig hield was de "Portfolio Cursus". Die werd gegeven door de plaatselijke tak van de Nederlandse Fotobond onder toezicht van Hans Soeters. Deze cursus is gericht op de gevorderde fotograaf en gericht op het verbeteren van jouw eigen fotografische specialiten/visie en het presenteren daarvan. Volgende weekend hebben de cursisten een expositie in Moergestel.

Een van de foto's die ik daar gaat presenteren komt vanuit een oude serie "The Red container" - een set van drie opnames van een opgespoelde plastic container op een winterse strand. Die serie heb ik ooit op BD getoond. Tijdens de cursus werd ik gevraagd om meer Nederlandse landschappen mee te brengen. Gezien dat ik niet zoveel nieuw Nederlandse werk had, heb ik toen ook een aantal uit de oude doos gehaald die nog van mijn 20D dagen waren. Er werd besloten dat ik deze beeld ook zouden exposeren. Toen ik het vorig week ging printen kreeg ik echter een grote schok. De beeld had ik wel eerder op A4 uitgeprint en niemand vond problemen ermee. Maar toen ik het A2 ging afdrukken viel de kwaliteit enorm tegen. Ineens zag je hoeveel ruis er was en er waren ook vele gebieden waar de 20D en Tamron 28-70mm combinatie gewoon niet genoeg detail konden vastleggen voor zo'n groote afdruk. Er was gewoon géén ander mogelijkheid als om de beeld helemaal opnieuw te bewerken. Ik moest wel uuren prutsen met maskers om gelijk zoveel mogelijk ruis weg te halen en toch zoveel mogelijk detail over te houden. (Wat is het toch makkelijk met onze moderne kamera's!) In het klein lijkt het toch niet zeveel verschillend van mijn originele bewerking, maar in het groot ziet het nu wel een stuk beter uit.

Voor degene die toevallig in de buurt bent is de expositie best de moeite waard. We zijn tien fotografen met totaal verschillende stylen en genres.

Galerie de Verdieping
    Industrieweg 16, Moergestel
    13/9 vanaf 20:00 uur
    14 + 15/9 11:00 tot 17:00 uur.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Re: The Red Container Revisited.

knap plaatje, maar we zijn dat ook al een beetje gewoon van jou.

ik zal niet in de buurt zijn van jullie expo en is ietsje te ver om even te komen kijken.

Comment

De fotograaf maakt de prent maar goed materiaal helpt inderdaad! Mooie prent. Eigenlijk is een grote afdruk wel een heel goeie quality check om te zien of de foto er écht staat. Bij deze duidelijk wel en moest alleen het technische tekort van je materiaal overkomen worden
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Knappe dramatische opname

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

da's inderdaad een mooie!
          facebook

500px

Comment

Heel mooi, goed te zien dat je " toen 2006" ook al zeer goed kon fotograferen, compo is echt heel goed over nagedacht.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

Comment

knap.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X