Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Firenze + update
Collapse
X
-
-
Re: Firenze
Zéér mooi, top plaatje.
mvg,
EddySmaken verschillen
-
Heel mooi Nelita...ook de kleurtjes en sfeer!
Beetje banding te zien in de lucht...zou daarom ietske van de lucht croppen.
Gr Pascale
Comment
-
prachtige kleurtjes, vooral het kleurverloop in de luchtgroeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Bedankt voor de reacties!
Pascale, ik heb ook gezien dat er wat banding zit in de lucht, maar ik heb echt van alles geprobeerd om dit te vermijden. Foto is verwerkt in 16 bit en in het PSD-bestand is geen banding te bespeuren... Maar bij het opslaan in jpg gaat het telkens mis. Ik heb o.a. geprobeerd om enkel het stadsgedeelte te verscherpen (en niet de lucht) en dan te verkleinen in verschillende stappen, maar keer op keer had ik last van de banding. Bij de ene methode was het al erger dan bij de andere; het beste verkleinde resultaat staat hierboven... Als er iemand tips heeft over hoe je banding kunt vermijden, dan hoor ik het graag! Alvast bedankt!
Comment
-
Dat is een hele mooie...: Banding hier heel licht zichtbaar, maar het viel me pas op na het gelezen te hebben.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Prachtige sfeer! Wat de compositie betreft had ik liever de horizon minder centraal gezien.vriendelijke groeten, Helen
Updated WWW.HELENICA.NL
---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht.......
Pascale, ik heb ook gezien dat er wat banding zit in de lucht, maar ik heb echt van alles geprobeerd om dit te vermijden.
... Als er iemand tips heeft over hoe je banding kunt vermijden, dan hoor ik het graag! Alvast bedankt!
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Ik ben nog eens helemaal opnieuw begonnen en heb een update geplaatst.
Beter zo, wat de banding betreft?
@ Bouk: dank je voor de link, maar 'k denk niet dat daar het probleem ligt.
@ Helen: bedankt voor de suggestie. Zelf vind ik de kleurschakeringen in de lucht te mooi om er een stukje van te doen. Als ik onderaan een stuk(je) zou wegdoen, dan blijft de horizon nog steeds ongeveer in het midden...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk berichtIk ben nog eens helemaal opnieuw begonnen en heb een update geplaatst.
Beter zo, wat de banding betreft?
mag ik vragen hoe je de banding hebt kunnen wegwerken?groeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Re: Firenze + update
Natuurlijk mag je vragen hoe ik het probleem van de banding opgelost heb!
Hier wat uitleg...
Normaal gezien bewerk ik m'n RAW's altijd eerst in LR (lenscorrectie, contrast, verzadiging,...) en indien nodig doe ik nog wat aanpassingen in PS (klonen,...).
Ik verscherp m'n foto's ook altijd in LR, idem voor het ontruisen.
Ook voor een blend ging ik op deze manier te werk, maar aangezien ik na de blend nog een aantal aanpassingen gedaan heb qua contrast, verzadiging,... heeft dat een negatieve invloed gehad op de kwaliteit van de foto. In TIFF en PSD-formaat was er weliswaar niets te zien, maar wel bij de uiteindelijke omzetting naar jpg.
Ik ben dus helemaal opnieuw begonnen en ik heb de laag die ik nodig had voor de lucht niet verscherpt en niet ontruisd in LR, vooraleer ik de TIFF's ging blenden in PS. De foto's werden dus opnieuw geblend, en na de blend heb ik nog wat kleine aanpassingen gedaan (contrast, verzadiging van het geel verminderd). Dan heb ik de foto terug ingeladen in LR en pas daar verscherpt en definitief ontruisd... Het is iets langer werk, maar het resultaat in jpg ziet er wel stukken beter uit.
Comment
-
Re: Firenze + update
Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk berichtNatuurlijk mag je vragen hoe ik het probleem van de banding opgelost heb!
Hier wat uitleg...
Normaal gezien bewerk ik m'n RAW's altijd eerst in LR (lenscorrectie, contrast, verzadiging,...) en indien nodig doe ik nog wat aanpassingen in PS (klonen,...).
Ik verscherp m'n foto's ook altijd in LR, idem voor het ontruisen.
Ook voor een blend ging ik op deze manier te werk, maar aangezien ik na de blend nog een aantal aanpassingen gedaan heb qua contrast, verzadiging,... heeft dat een negatieve invloed gehad op de kwaliteit van de foto. In TIFF en PSD-formaat was er weliswaar niets te zien, maar wel bij de uiteindelijke omzetting naar jpg.
Ik ben dus helemaal opnieuw begonnen en ik heb de laag die ik nodig had voor de lucht niet verscherpt en niet ontruisd in LR, vooraleer ik de TIFF's ging blenden in PS. De foto's werden dus opnieuw geblend, en na de blend heb ik nog wat kleine aanpassingen gedaan (contrast, verzadiging van het geel verminderd). Dan heb ik de foto terug ingeladen in LR en pas daar verscherpt en definitief ontruisd... Het is iets langer werk, maar het resultaat in jpg ziet er wel stukken beter uit.groeten, Kristof
Canon EOS 5D mkII
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht....
@ Bouk: dank je voor de link, maar 'k denk niet dat daar het probleem ligt....Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
Comment