Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les étoiles en Ardèche + Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Les étoiles en Ardèche

Ik ga voor het originele ofwel wat stoffograaf voorstelt.
    Heel knap die sterrenhemel!
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

alles eens goed bekeken, en eigenlijk ga ik ook voor het origineel. Het kadert de prachtige melkweg in het zuiden van frankrijk, een streek op ons planeetje waar je nog echt de sterren kunt zien.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

een 'hdr' had beter op zijn plaats geweest als je dat dorpje ook nog op de foto wou.
        Maar toch 9/10 hoor ;-)
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Nog 1 laatste poging ondernomen. Nu ist gedaan.

Comment

Ik vind 'm prachtig !

Hoe krijg je die melkweg er toch op? Ik heb vorige week ook een nachtfoto gaan maken in een omgeving zonder straatverlichting, maar het lukte niet om die er op te krijgen.
            Heb elke richting geprobeerd. Maar volgens mij lag het aan de lichtpollutie verderop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Ik vind 'm prachtig !

Hoe krijg je die melkweg er toch op? Ik heb vorige week ook een nachtfoto gaan maken in een omgeving zonder straatverlichting, maar het lukte niet om die er op te krijgen.
              Heb elke richting geprobeerd. Maar volgens mij lag het aan de lichtpollutie verderop.
              In de streek waar wij waren is het zeer dun bevolkt. Dan kan je de melkweg vastleggen omdat je weinig externe lichtbronnen hebt. In België is dit praktisch onmogelijk.

Comment

Hmm, I see. Ik had vorige week mijn eerste sterrenpoging ondernomen... En op de display van mijn toestel zag je de melkweg wel heel lichtjes. Op de pc dacht ik hem wat te kunnen pushen in RAW, echter, ik kreeg hem niet te zien.
                2 benches at night... Kouter, Denderleeuw, Belgium. No lights in the fields, but still, too much light pollution around. Could not expose the Milky Way as I wanted... Next time better !

De Long Exposure Noise Reduction en de Active D Lighting stonden wel op automatisch.
                Maar ik geef niet op! Volgende keer beter... Moet op een of andere manier toch doenbaar zijn in België, zonder speciaal naar de Ardennen te trekken natuurlijk...

Comment

Er zijn er zelfs die de melkweg overdag kunnen vastleggen :

Comment

Working...
                  X