Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunset Zuiderhavenpoort Zierikzee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sunset Zuiderhavenpoort Zierikzee

Na een tip van iemand op Facebook ben ik gisteren naar Zierikzee afgereisd.
    Zij vertelde mij dat ze zo verliefd op Zierikzee was en vooral het stuk van de Zuiderhavenpoort.

Na gisteren avond ben ik ook heel anders tegen dit prachtige schilderachtige stukje Nederland gaan kijken.

Full size http://www.marcelkooiman.com/nachtfo...to[gallery]/8/

Re: Sunset Zuiderhavenpoort Zierikzee

Bewerking vind ik niet zo goed gelukt, maar ik zie wel heel erg veel potentie in deze foto, compo is super.
    Zeker wel een mooie plek, ken het goed daar.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

Dank je wel voor je reactie Jos,
      Wat is er mis met de bewerking dat je hem niet goed gelukt vind?

Comment

Marcel...Is ook een beetje een smaakkwestie hoor, vind dit iets te veel "HDR tonemapping" ook de kleuren net iets te veel opgepompt, een iets natuurlijker beeld vind ik mooier.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

Comment

Is begrepen Jos ik had het idee dat ik wat over het hoofd gezien had.
          Smaken verschillen das nu eenmaal een gegeven, en het zal ook komen doordat ik met een nieuwe camera aan het werken ben.
          De opnames zijn behoorlijk anders van kleur als voorheen.

Groet Marcel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
            Bewerking vind ik niet zo goed gelukt, maar ik zie wel heel erg veel potentie in deze foto ...
            Bewerking is ook niet mijn smaak.
            Ik zie er eerder potentieel in: 't zou mooier zijn als de spiegeling volledig was.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

leuk maar net effe wat te veel gepimpt voor mij.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie compo maar had iets meer ruimte boven en onder gelaten.
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

Comment

Mooie foto, maar ik sluit mij aan voor bewerking. Voor mij is er iets dat ik niet goed begrijp als ik naar de lucht kijk en dan naar de reflecties in het weter. Daar is iets dat volgens mij niet echt klopt.

Comment

Mooi Marcel, maar helaas moet ik je ook teleurstellen over de bewerking.
                    Maar begrijp me goed in essentie is het een pracht van een foto.
                    Een puntje: Als je een flinke stap naar rechts had gedaan, zou de paal er niet op hebben gestaan, en de brug zou compleet geweest zijn.
                    Maar ik ben bevooroordeeld, want ik loop al een hele tijd rond met het idee, om daar ook foto's te maken. Dus heb ik al wat vooronderzoek gedaan, en ideeën gemaakt.
                    Ik woon daar een paar kilometer vandaan, en kom er zelfs dagelijks langs. Maar sukkel die ik ben, nog steeds uitgesteld. Maar anderzijds Schouwen-Duiveland is zo'n enorme bron van inspiratie dat ik nog steeds een heleboel andere dingen wil fotograferen.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ik moest een keus maken tussen een groothoek 10-20 of de tamron 28-75.
                      op 20mm was hij naar mijn smaak te ver weg en krijg ik ook de weerspiegeling niet in het water (de overkant is dichter bij dan je denkt).
                      De keus die ik gemaakt heb is de 28-75 op 28 mm met een fullframe camera.
                      Het panorama bestaat uit 6 opnames in landschap die ik met Hugin gemonteerd heb.

Had natuurlijk met content aware kunnen gaan trekken in de photoshop maar dat heb ik niet gedaan.

De opzet van de foto is een registrerende foto te maken van een stukje Zierikzee.

Johan kan niet wachten totdat je een keer gaat stoppen daar ipv langs rijden met de auto……

Comment

Bedankt voor de uitleg.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                        X