Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Icegold

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Icegold

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Icegold

    Heel mooi..
    Zeer detailrijk, prachtig licht, en supermooie kleurencombinatie.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Icegold

      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Heel mooi..
      Zeer detailrijk, prachtig licht, en supermooie kleurencombinatie.
      +1
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Icegold

        Practige reeks van jukolsarlon Danny!
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #5
          Re: Icegold

          Jökulsárlón.
          das heel mooi.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Icegold

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Jökulsárlón.
            Heel juist Bouk, oftewel : het meer waar de rivier start bij de gletsjer. Veel plaatsnamen op IJsland hebben een samengestelde betekenis vb árskogssandur : de rivier bij het bos die uitmondt in de zandvlakte (alleen : er is daar geen bos ) of Raufarhafnarhreppur of dit is ook een mooie : Thingmannalaekur (een riviertje dat zodanig kronkelt dat ze de besluiteloosheid van de regering/parlement/Thing eraan hebben gekoppeld @Bouk ik weet niet hoe ik hier die speciale T moet oproepen )
            Heel mooie opname Danny, en origineel bovendien. Het doet de locatie echt eer aan.
            Heb je de zeehondenkolonie gezien ? Er zitten daar bovendien ook opvallend veel sneeuwgorzen. Ze zijn nog spaghetti komen pikken bij onze tent.
            2 jaar geleden ben ik daar om 4 uur 's morgens opgestaan omdat ik wist dat er heldere dag zat aan te komen ik hoopte dat de zon de toppen van de gletsjer in het oranje zouden zetten. Ik zie het nog voor me : in een absolute stilte zwommen de zeehonden nieuwsgierig met me mee, de sneeuwgorzen liepen voor mijn voeten en er zat bijzonder veel beweging in de grote ijsbergen, ze wentelden en knalden tegen elkaar op, terwijl in de verte de ijstoppen oranje begonnen kleuren. Ik geef toe : de tranen stonden in mijn ogen van ontroering bij het zien van dit totaalspektakel.
            Fotografisch besproken viel het eerder tegen, deze ervaring was absoluut niet te registreren op een stilstaand beeld.
            IJsland... je ziet het weeral : het is sterker dan mezelf.
            Topic OFF.
            1,5 maand geleden heb ik me doodgeschrokken : bij een van mijn beste vrienden en een gouden informatiebron uit Akureyri hebben ze tijdens een routinecontrole bloedproppen gevonden die op het punt stonden om een hartaanval te veroorzaken. In allerijl geopereerd, 5 overbruggingen. Bouk zal zeker weten wat dat betekent....in feite spectaculair hoe snel dat recupereert, ik kreeg eergisteren een foto waarop hij te zien was op de top van een berg bij Akureyri.
            Het heeft me weer wat meer leren relativeren en dus zit ik alvast op schema voor volgend jaar, deze namiddag mag ik een Nissan Patrol gaan ophalen (cadeautje voor mijn vrouw, ik hoop nu enkel dat ze er niet graag zal mee rijden )
            @Danny, het is weer al zo lang geleden, we moeten eindelijk eens afspreken dat je eens tot bij ons komt om wat te praten en te eten (en te drinken).
            Topic ON

            Ik probeer me wat te oriënteren, dit is toch een avondfoto, niet ?

            Groeten

            Paul&C°

            Comment


            • #7
              Re: Icegold

              Hey Paul,
              ja hoor, we hebben daar een zeehondje gespot, maar we verloren het snel uit het oog door de vele ijsbergjes.
              Een prachtige plaats ! De mooiste zelfs van de hele trip ! De stilte, met enkel bewegend-ijs-geluiden, het licht zat goed mee, en wat een unieke locatie !!

              We moeten zeker nog eens afspreken. ik vertrek volgende week wel op verlof, en daarna druk met mijn expo. Anders zien we je daar wel eens ? Grts !
              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Heel juist Bouk, oftewel : het meer waar de rivier start bij de gletsjer. Veel plaatsnamen op IJsland hebben een samengestelde betekenis vb árskogssandur : de rivier bij het bos die uitmondt in de zandvlakte (alleen : er is daar geen bos ) of Raufarhafnarhreppur of dit is ook een mooie : Thingmannalaekur (een riviertje dat zodanig kronkelt dat ze de besluiteloosheid van de regering/parlement/Thing eraan hebben gekoppeld @Bouk ik weet niet hoe ik hier die speciale T moet oproepen )
              Heel mooie opname Danny, en origineel bovendien. Het doet de locatie echt eer aan.
              Heb je de zeehondenkolonie gezien ? Er zitten daar bovendien ook opvallend veel sneeuwgorzen. Ze zijn nog spaghetti komen pikken bij onze tent.
              2 jaar geleden ben ik daar om 4 uur 's morgens opgestaan omdat ik wist dat er heldere dag zat aan te komen ik hoopte dat de zon de toppen van de gletsjer in het oranje zouden zetten. Ik zie het nog voor me : in een absolute stilte zwommen de zeehonden nieuwsgierig met me mee, de sneeuwgorzen liepen voor mijn voeten en er zat bijzonder veel beweging in de grote ijsbergen, ze wentelden en knalden tegen elkaar op, terwijl in de verte de ijstoppen oranje begonnen kleuren. Ik geef toe : de tranen stonden in mijn ogen van ontroering bij het zien van dit totaalspektakel.
              Fotografisch besproken viel het eerder tegen, deze ervaring was absoluut niet te registreren op een stilstaand beeld.
              IJsland... je ziet het weeral : het is sterker dan mezelf.
              Topic OFF.
              1,5 maand geleden heb ik me doodgeschrokken : bij een van mijn beste vrienden en een gouden informatiebron uit Akureyri hebben ze tijdens een routinecontrole bloedproppen gevonden die op het punt stonden om een hartaanval te veroorzaken. In allerijl geopereerd, 5 overbruggingen. Bouk zal zeker weten wat dat betekent....in feite spectaculair hoe snel dat recupereert, ik kreeg eergisteren een foto waarop hij te zien was op de top van een berg bij Akureyri.
              Het heeft me weer wat meer leren relativeren en dus zit ik alvast op schema voor volgend jaar, deze namiddag mag ik een Nissan Patrol gaan ophalen (cadeautje voor mijn vrouw, ik hoop nu enkel dat ze er niet graag zal mee rijden )
              @Danny, het is weer al zo lang geleden, we moeten eindelijk eens afspreken dat je eens tot bij ons komt om wat te praten en te eten (en te drinken).
              Topic ON

              Ik probeer me wat te oriënteren, dit is toch een avondfoto, niet ?

              Groeten

              Paul&C°
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Icegold

                Prachtig licht Danny !!
                http://www.bertbeckers.be
                http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Icegold

                  Super.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Icegold

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    +1
                    mvg,
                    Eddy
                    +2
                    zeer mooi!
                    - Photography made me look at things differently -

                    Comment


                    • #11
                      Re: Icegold

                      Het is weer een parel!
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Icegold

                        ieeel skuuntjen
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Icegold

                          Schitterend!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Icegold

                            zal zeker tijd vrij maken voor je tentoonstelling!
                            Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                            http://shantiguru.1x.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Icegold

                              Prachtig!

                              Comment

                              Working...
                              X