Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunset @ Den Helder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sunset @ Den Helder

Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
    ...
    Ok zoals gezegd, eerste foto's zonder die gradient die ik zelf aan toegevoegd had.
    Tweede foto heb ik in photoshop raw de witbalans sampler gebruikt en dan iets warmer gemaakt.
    Ok ik geef toe nu ik het opnieuw zie was die gradient echt geen meerwaarde.
    Maar kijk dat is nu het nut van dit forum dunkt me. Soms ben je te lang bezig met iets en zie je de fouten niet meer en denk je dat je goed bezig bent

Wat denken jullie er nu van?
    veeeeeel beter, zet die maar in de beginpost
    als je open staat voor een kritische beoordeling kan je hier veel leren, je leert hoe het moet maar ook hoe het niet moet
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
      veeeeeel beter, zet die maar in de beginpost
      als je open staat voor een kritische beoordeling kan je hier veel leren, je leert hoe het moet maar ook hoe het niet moet
      Thx
      Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
      www.flickr.com/photos/stevensquid

Comment

en welke vindt je dan beter, die 2de veronderstel ik? Nog even een reactie afwachten van Red Falcon en dan zal ik het bij de start zetten.

En inderdaad ik wil leren, op facebook krijg je enkel 'likes" maar nooit of zelden een opmerking (pos en neg).

Comment

Wel Steven, nu ik uw updates bekijk is die bewerking van mij over gesatureerd.
          Uw tweede update is wat ik nastreefde en waarschijnlijk meest met de werkelijkheid overeen stemt.

Maar als mod, 't ja dat ben ik nu eenmaal, mag ik geen drie updates toelaten en ga uw eerste verwijderen. In SC mag maar één update geplaatst worden.
          Wat ik eventueel wel kan doen, dat is dit topic verplaatsen naar "Beoordeling", daar zijn drie foto's toe gestaan.
          Aan u de keuze dus, laat maar horen per PM.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik zal het zelf oplossen, die twee verwijderen en één onder de originele plaatsen

Comment

Bij deze is het aangepast, mijn excuses voor de inbreuk op de regels

Comment

en welke vindt je dan beter, die 2de veronderstel ik? ...
                ik wil niet moeilijk doen he, maar voor mij was de combinatie van de lucht uit de eerste update met de ondergrond van de tweede ideaal
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

Comment

Bij deze is het aangepast, mijn excuses voor de inbreuk op de regels
                  Excuses hoeven niet Steven, je hebt de zaak goed opgelost hé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vind tot nu toe de bewerking van Luc nog het meest natuurlijk overkomen maar het verteld al veel hoe je eigenlijk ter plaatse je belichting juist moet hebben van de eerste keer.
                    Tegenlicht opnames met zulk hoogstaande zon zijn de moeilijkste uitdagingen die er zijn..Ik vermeid dan ook bewust zulke shot.
                    Toch heb ik er ook reeds menig van deze lichtomstandigheden.
                    Vind hem niet slecht maar ook weer niet SC top.
                    Das mijn persoonlijke bescheiden mening.
                    In ieder geval heb je stof tot discussie en nadenken en daar draait hier alles om toch?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Over de WB is al veel gezegd, dus zal er niet over beginnen.
                      Mij valt eigenlijk nog iets anders op : De onscherpte in de voorgrond.
                      Of er is is een te groot diafragma gebruikt. (te beperkte DoF), of er is op oneindig scherpgesteld. (beter op ± 1/3 in de foto)
                      Misschien is het handig dat we de volledige exif kunnen zien.
                      Eenvoudig maar toch zeer aantrekkelijk compo.
                      Groeten,
                      Johan
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Alle opmerkingen en tips neem ik mee naar de volgende foto/project. Deze pas ik nu niet meer aan. In ieder geval bedankt om een kijkje te nemen allemaal en de moeite te doen voor een reactie. Prettig verlof

Comment

Working...
                        X