Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Speciaal effect...Wel tof vind ik, nog genoeg zichtbaar om te zien dat het Schulens is.
Wist eigenlijk niet dat je met een tilt-shift zulke beperkte scherptedieptes kon behalen, dacht altijd dat het alleen was om juist zoveel mogelijk scherpte diepte te bekomen....Weer wat geleerd.
Speciaal effect...Wel tof vind ik, nog genoeg zichtbaar om te zien dat het Schulens is.
Wist eigenlijk niet dat je met een tilt-shift zulke beperkte scherptedieptes kon behalen, dacht altijd dat het alleen was om juist zoveel mogelijk scherpte diepte te bekomen....Weer wat geleerd.
Jos,
Als je met de tilt functie werkt krijg je normaal zo een tiny toys effect maar met die 24 is dat minder dan met een 45 mm. Ik heb nog niet echt daarmee gewerkt moet ik zeggen. Dit is een tilt naar boven waardoor je meer dof krijgt. Moest je naar beneden tilten dan krijg je met een 3.5 f getal nog steeds alles scherp zoals bij een f13 of f16. Soms geeft het een mooi effect. Ik zal bij bewerking eens een paar voorbeelden plaatsen met die twee werkwijzes om je het verschil te laten zien ok?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Jos,
Als je met de tilt functie werkt krijg je normaal zo een tiny toys effect maar met die 24 is dat minder dan met een 45 mm. Ik heb nog niet echt daarmee gewerkt moet ik zeggen. Dit is een tilt naar boven waardoor je meer dof krijgt. Moest je naar beneden tilten dan krijg je met een 3.5 f getal nog steeds alles scherp zoals bij een f13 of f16. Soms geeft het een mooi effect. Ik zal bij bewerking eens een paar voorbeelden plaatsen met die twee werkwijzes om je het verschil te laten zien ok?
Bedankt voor je uitleg Pascal...Zal het onderdeel bewerking even in de gaten houden...
Mooi experiment.
Je bekomt er natuurlijk geen miniatuureffect mee, maar wel een sterke vervaging.
Scherpte precies niet op het eerste bloempje, maar op de tweede rij.
Voor herhaling vatbaar.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Mooi experiment.
Je bekomt er natuurlijk geen miniatuureffect mee, maar wel een sterke vervaging.
Scherpte precies niet op het eerste bloempje, maar op de tweede rij.
Voor herhaling vatbaar.
Das helaas een automatisme van mij.. Ik stel altijd scherp op 1/3 de van een foto die ik maak maar dan met f13..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment