Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
de update vind ik te flets, zie liever de kleurtjes van de originele.
deze compo oogt idd wel beter.
Mee eens, maar vind die van Red Falcon toch prachtig ogen en is een beetje vergelijkbaar met die van mij -avondrood in z/w- maar dan staat de boom aan de rechtse zijde.
PS: Als u wenst dat ik de link verwijder dan hoor ik het wel.
Wat de compositie betreft, daar kan ik in komen, alhoewel ik eerder het standpunt volg van Bouk.
Wat echter uw opmerking over scherpte en contrast betreft kan ik helemaal niet volgen.
Deze foto werd genomen op een totaal bewolkte dag, wat alles hult in een minder dynamische sfeer.
Het is steeds mijn bedoeling om de realiteit zo goed mogelijk te benaderen. ( vooral bij landschapsfotografie )
Het beeld is wel scherp maar eerder minder contrastrijk, dat geeft een indruk van onscherpte.
Door uw bewerking zijn er witte vlekken ontstaan in het wolkendek, is er halo ontstaan rond de
bladeren van de bomen, en heeft het groen een onnatuurlijke kleur gekregen.
Een dergelijke bewerking mist subtiliteit en vooral realiteit.
Ik weet het, smaken verschillen.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Smaken verschillen idd., ik ga voor je eerste versie maar ik zie daar nog tekenen van een selectie op de boom en bladeren, ter hoogte van de lucht.
Persoonlijk kies ik voor zulke foto voor een kleiner diafragma. (f4,5 vind ik te groot). Maar ook hier is iedereen vrij
mvg,
Eddy
Comment