Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dichtbij kan ook mooi zijn, als het weer wat wil meewerken.
Gisteren een prachtige zonsondergang en die zaailinglijntjes in het landschap had ik al een tijdje in het oog.
Het pas ontluikend zaaigoed fijn in beeld gebracht, zo voor die koeienweide , bij ons zijn die rijen gezaaid goed meestal groen (bieten of mais).
Weet ge welk gewas dit is.(omdat het zo geel naar boven komt, koolzaad misschien)
Lucht is ook heel speciaal.
vind de kleuren niet mooi, tè blauw.
kijk eens naar die koeien..?
heb trouwens ook het idee, dat de zaailingen wat te geel zijn..?
compo is wel lekker zo.
grt,bouk.
Naar kleur toe is saturatie en tonaal contrast opgetrokken, telkens over de ganse foto, aan witbalans is niet geraakt. Zal vanavond nog eens de raws checken.
Zaailingen zijn Maïs, die zijn op die grootte echt noch wel heel bleek.
Heel mooi, op de blauwe koeien na
Had vorig weekend nog zitten denken dat een foto van kronkelende zaailijnen wel eens mooi zou kunnen zijn toen ik door het vlaamse landschap aan het rijden was en idd
Zaailingen zijn Maïs, die zijn op die grootte echt noch wel heel bleek.
Dit jaar is de Maïs opvallend geel, door alle nattigheid. Maar de regen heeft geen invloed op kleur van de koebeesten.
Verder, mooie diepe plaat.
Groeten,
Johan
Idd, ik heb eens een artikel gelezen dat je zeker niet ver hoeft te gaan om mooie landschappen te fotograferen.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik soms wat tijd in de auto spendeer terwijl het op 10' rijden ook prachtige lucht kan zijn met interessante elementen om te fotograferen.
WB moet ik akkoord gaan, mooie compo & diepgang!
Comment