Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Die Chromatische aberratie zie ik niet. Ik heb wel de indruk dat er te hard verscherpt is.
Jos bedankt voor het antwoord , met het woord volluit geschreven versta ik dit wel .
Komt normaal veel voor bij takken van bomen en randen van gebouwen tegen een bv blauwe lucht.
Verscherpt is er allesinds , dat is nu eenmaal zo in de digitale wereld, niet te kort bij het scherm gaan zitten Jos.
Hoi Leon,
Sorry maar ik kan het geen echte verbetering vinden. De voorgrond lijkt mij te warm en in de lucht zit nu een magentawaas.
Zou er eens over nadenken om voor-en achtergrond te scheiden , en daar de bijbehorende WB aan geven.
Als je in het vervolg de totale exif gewoon vrijgeeft, kunnen we het tijdstip, en nog veel zien. Zodat we kunnen leren, ofwel maatregels ter verbetering kunnen aangeven.
Ben het overigens niet eens dat je een foto niet van dichtbij moet bekijken. Het is wat anders dan een Nachtwacht van een paar vierkante meter.
Groeten,
Johan
Ben het overigens niet eens dat je een foto niet van dichtbij moet bekijken. Het is wat anders dan een Nachtwacht van een paar vierkante meter.
Groeten,
Johan
Ik houd het op de diagonaal van het beeldscherm , dus 50 cm voor beoordeling van de scherpte ,de eerste foto was te veel verscherpt.
Hoi Leon,
Sorry maar ik kan het geen echte verbetering vinden. De voorgrond lijkt mij te warm en in de lucht zit nu een magentawaas.
Zou er eens over nadenken om voor-en achtergrond te scheiden , en daar de bijbehorende WB aan geven.
Als je in het vervolg de totale exif gewoon vrijgeeft, kunnen we het tijdstip, en nog veel zien. Zodat we kunnen leren, ofwel maatregels ter verbetering kunnen aangeven.
.
Groeten,
Johan
Lucht en voorgrond aangepast en Update geplaatst bij startfoto.
Comment