Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ongelofelijk veel details in die rotsen
Tevens een prachtige dieptewerking
Voor mij persoonlijk een plaatje dat er echt "uitspringt" !
Het lichte stukje (lijkt wel wit zand ?) onderaan in het gras zou ikzelf nog even wegpoetsen
Foto met een prachtige compo, van een prachtig imponerende kust.
Maar moet toch weer eerlijk zijn over de scherpte. Ook hier weer net iets teveel verscherpt.
Sorry, maar ik kan het niet anders zien.
Groeten,
Johan
Maar moet toch weer eerlijk zijn over de scherpte. Ook hier weer net iets teveel verscherpt.
Groeten,
Johan
heel mooi idd, maar zoals Johan in de vorige comments al zegde "een beetje gruizig"
Groeten,
Johan
ik vind het ook een prachtfoto ,maar moet ook Johan bijtreden over de scherpte ,idd ook dat gruizig ,maar wat mij vooral opviel is die witte lijn die over die rots loopt (rechts),komt volgens mij ook door iets teveel te verscherpen
Het verscherpen ga ik eens nakijken. Met het omzetten naar formaat voor BD doe ik altijd gewoon een "Filter - sharpen - sharpen" zonder meer. Vroeger kreeg ik altijd commentaar dat ik wat moest verscherpen...
Het verscherpen ga ik eens nakijken. Met het omzetten naar formaat voor BD doe ik altijd gewoon een "Filter - sharpen - sharpen" zonder meer. Vroeger kreeg ik altijd commentaar dat ik wat moest verscherpen...
Probeer eens het volgende: (foto in 8 bits/kanaal zetten mocht die nog in 16 bits/ kanaal staan) dupliceer de grondlaag ==> Filter ==> Overige ==> Hoogdoorlaat... ==> zet in het pop-up venster de straal zo dat tot u nog juist de omtrekken ziet. Als er kleur begint door te schijnen dan moet u de straal verminderen.
Staat de straal goed, klik op OK en zet de overvloeimodus op bedekken. Is de foto toch nog te scherp ga dan naar Dekking en verminder de dekking tot u tot een mooi resultaat komt.
Klik het oogje uit en aan om het verschil te controleren.
Het kan eerst wat oefening vragen, maar meestal komt men op deze manier tot een heel mooi resultaat.
Probeer eens het volgende: (foto in 8 bits/kanaal zetten mocht die nog in 16 bits/ kanaal staan) dupliceer de grondlaag ==> Filter ==> Overige ==> Hoogdoorlaat... ==> zet in het pop-up venster de straal zo dat tot u nog juist de omtrekken ziet. Als er kleur begint door te schijnen dan moet u de straal verminderen.
Staat de straal goed, klik op OK en zet de overvloeimodus op bedekken. Is de foto toch nog te scherp ga dan naar Dekking en verminder de dekking tot u tot een mooi resultaat komt.
Klik het oogje uit en aan om het verschil te controleren.
Het kan eerst wat oefening vragen, maar meestal komt men op deze manier tot een heel mooi resultaat.
Mooie opname de bewerking van Pascal oogt beter , maar ge moet z'on foto ook niet beoordelen met de neus op het scherm
maar op normale afstand , anders is hij te scherp.
Comment