Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloesemtijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bloesemtijd

Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
    Mij komt i wat HDR over. Zijn de schaduwen opgelicht? Het frisse van de bloesem ontbreekt een beetje vind ik.

Ik probeer dit soort dingen ook elk jaar, ren ik enthousiast naar de prachtige bloeiende bomen, vermaak me een uurtje, maar kom ook altijd thuis tot de conclusie dat ik weer veel dezelfde foto's heb zitten maken. Niet makkelijk er iets origineels van te maken. En nu durf ik ze al helemaal niet meer te posten
    is nochtans één enkele opname
    en wat "dezelfde" foto betreft ; ik denk als we daar rekening mee moeten houden dat we geen foto's meer moeten maken, want alles werd al eens gemaakt natuurlijk, behalve dat het licht, de lucht, enz... anders is , ik doe dus lekker voort hoor
    nikon coolpix s9100

Comment

Oh, maar je kan best een HDR-foto maken met 1 opname. Hier leek dat een beetje zo.
      Hoe dan ook, doe inderdaad maar lekker voort, ik doe dat ook hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
        Oh, maar je kan best een HDR-foto maken met 1 opname. Hier leek dat een beetje zo.
        Hoe dan ook, doe inderdaad maar lekker voort, ik doe dat ook hoor
        ik denk niet dat je een HDR kan maken met 1 opname, je kunt wel een HDR bewerking loslaten op 1 opname, alhoewel het nut me daarvan ontgaat. sommige toestellen kunnen wel HDR opnames maken door meerdere (doorgaans twee) opnames te maken in een zeer korte tijd en deze dan over elkaar te leggen ... just my 2cts
        nikon coolpix s9100

Comment

Dan leg ik er nog 2 cent bij, hebben we er 4 . Voor mij is een HDR-foto een foto met een hoog dynamisch bereik (duh). Of dat nu uit 1 enkele foto komt of meerdere, doet er niet toe voor mij eigenlijk. Wel voor de kwaliteit en het uiteindelijke bereik van die HDR waarschijnlijk. Hoe dan ook, als je van een enkele opname in RAW, verschillende exposures maakt en dan samenvoegt, kom je op hetzelfde uit, een foto met een verhoogd dynamisch bereik. Enkel met een beperkter bereik dan als je effectief meerdere belichtingen samenvoegt.

Over het nut daarvan, tja, ik vind het 9 van de 10 keer ook niet mooi omdat het vaak overdreven is en onnatuurlijk oogt. Hier was het meer een vraag uit interesse, niet direct een waardeoordeel hoor.

Comment

Working...
          X