Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik wou Corfe Castle eens vanuit een andere hoek dan "standaard" fotograferen en vond deze plek in de late namiddag. Dit shot gemaakt en later teruggekomen voor een avondshoot maar toen hadden ze een heleboel tentjes voor de ruines gezet.
vind hem te veel ingezoomd waardoor de scherpte en details verloren zijn gegaan.
alleen de bosjes op/in de voorgrond hebben nog wel detail.
je stond wel op een heel mooi punt.
grt,bouk.
landschappen schiet met een tele, ik vind het een kunst apart...Ik blijf er meestal af omdat je nogal snel een blauwe waas krijgt. Ik moet zeggen ik vind dat hier erg goed meevallen, maar om het nog wat beter te maskeren zou ik de WB iets warmer zetten...
landschappen schiet met een tele, ik vind het een kunst apart...Ik blijf er meestal af omdat je nogal snel een blauwe waas krijgt. Ik moet zeggen ik vind dat hier erg goed meevallen, maar om het nog wat beter te maskeren zou ik de WB iets warmer zetten...
Heb WB al naar 7500K gebracht... Moet inderdaad opletten voor een mogelijke blauwe waas maar een tele kan ook bij landschappen heel waardevol zijn omdat je toch een heel ander perspectief kan geven. Persoonlijke smaak natuurlijk.
Als je ver staat van het onderwerp kan je haast niet anders dan je tele te gebruiken. Goed vastgelegd maar zou hier ook eens kijken naar je witbalans!
Gr Pascale
De goede bedoelingen van de tele-inzet zijn wel te zien, maar komt jammer genoeg niet zo goed uit de verf.
Als er meer detail in had gezeten was het volgens mij helemaal goed geweest.
Ik denk dat de spelbreker in luchttrilling of bewegingsonscherpte gezocht moet worden.
Groeten,
Johan
Comment