Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekleuren, biker en kappelletje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonnekleuren, biker en kappelletje

Gisteren was fotodag. Eerst van de kat(jes) van een kastanjeboom, daarna wat bosanemonen, en 's avonds toch nog vlug in de auto gesprongen en naar horst gereden, want het beloofde weer zo een zonsondergang te worden : eerst zon volledig weg, maar als ze echt laag kwam dan vollop oranje.
    En toen passeerde er opeens een fietser met pet door mijn beeld... Ipv te vertragen, verdapperde ie nog juist voor mijn neus, maar ik had hem toch te pakken (wel onherkenbaar, uiteraard)

In lightroom gewoon de "adobe standaard" aan laten staan, geen camera calibratie "vivid" of "landscape" gedaan. Want dan werd alles nog meer oranje, en nog wat opvallender. Camera is een D7100, lens een 18-35mm.
    Graag jullie (opbouwende) kritiek op dit lenteavondplaatje.

(een klein beetje andere crop, maar wel groter plaatje kan je hier vinden. Ik weet niet of het legaal is om hier naar toe te verwijzen, maar ja)

Update, de foto zonder crop :
    vwola, hier de volledige foto. Ik had dus juist de wolkenkleurbelichting goed (of toch zoals ik die wilde) , als dat gastje passeerde. Nog te veel groentje (of oranjetje in dit geval), om mij op de grond te gooien en de foto zo te pakken... zal het nog wel eens proberen, eventueel met een minder toevallige passant. heb nog wel een paar klakskes liggen op zolder.

(ik plaats die ook wel in het eerdere bericht)

Last edited by Iegienie; 18 april 2013, 20:25.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Re: Zonnekleuren, biker en kappelletje

Had veel mooier geweest met die fietser er helemaal op, of je die nu nog zou zien tegen de achtergrond of niet maakt niets uit, nu ontbreken zeker de benen.
    De lucht, het compo en de silhouetten zijn wel prachtig hoor.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ze staan er op hoor, maar gewoon kompleet zwart, heb dat dan maar weggehaald.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        ze staan er op hoor, maar gewoon kompleet zwart, heb dat dan maar weggehaald.
        mag idd meer onderkant hebben, post hem eens volledig, onze fantasie vult de benen wel zelf in
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

Comment

Voilà se, up =

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

onderwerp met potentieel;kan je echt niets terughalen uit het donkerte deel ?
            Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

up oogt al veel beter, er zit zelfs nog heel veel detail in het donkere gedeelte waar je wat mee kan doen
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                up oogt al veel beter, er zit zelfs nog heel veel detail in het donkere gedeelte waar je wat mee kan doen
                yep...mee eens.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X