Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stargazing II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stargazing II

nog eentje van daar helemaal boven op La Palma, deze keer was het bij volle maan.
    Het maanlicht was zo fel dat ik mijn hoofdlampje niet eens moest aanzetten...

Het was de eerste van twee nachten dat ik me daarboven waagde, het was niet zonder gevaar want alvorens op de gewenste plaats te geraken om deze foto te kunnen maken, moest ik een half uur wandelen langs het GR-pad dat net naast de afgrond van de "Caldera" loopt tot aan de telescopen, midden in de nacht...
    Normaal gezien kan je met de wagen tot aan het observatorium rijden, maar tussen 19u00 en 7u00 is de zijweg ernaar toe afgesloten.
    Na het wandelplan van La Palma nog eens te hebben nagekeken leek het erop dat een aantal km verder de hoofdweg aansluiting gaf aan het wandelpad.
    Met die "hoop" in gedachten ben ik aan het avontuur begonnen, de reis met de auto ernaar toe in het donker was al een belevenis op zich, je moet weten dat er op La Palma bijna geen rechte wegen zijn en geen straatverlichting. Om je een idee te geven van het aantal bochten: je draait naar links, telt tot 2 en draait naar rechts, telt tot twee en draait naar links, enz... dit aan maximum 40km/u (La Palma is het steilste eiland ter wereld) en zo een uur aan een stuk.
    Gelukkig op dat uur geen kat meer op de weg, slechts één gek
    Eenmaal daarboven aangekomen het aanknopingspunt gezocht met het wandelpad en ook gevonden! YES! Heb daar de auto gelukkig kunnen parkeren want er was net een uitzichtpunt waar plaats was voor één wagen.
    Heb me toen klaar gemaakt, alles dubbel gecheckt en het wandelavontuur aangezet, gepakt en gezakt met al m'n fotomateriaal, het onbekende in, en wat een kick dat gaf!
    Zo helemaal alleen, muisstil, windstil, volle maan en een sterrenhemel om U tegen te zeggen, wat een zalige rust!
    Ik heb daar de komende vier uren keihard van genoten, ik geniet er nu nog van

groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

Re: Stargazing II

4 op een rij
    Mooi plaatje hoor!
    facebook

500px

Comment

straffe foto en dito verhaal !!
      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Je avontuur hebt een mooie foto opgeleverd.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

Comment

Mooie sterrenhemel..voor mij staan die telescopen iets te ver weg..mja...Persoonlijk dan.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Mooie sterrenhemel..voor mij staan die telescopen iets te ver weg..mja...Persoonlijk dan.
            ik heb er ook van veel dichterbij, heb nog wat geduld
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

Comment

Zeer mooi

Comment

Mooi hoor, alles komt goed uit de verf in de foto. Toch wel leuk eigenlijk, zo'n plaat bij volle maan... Ik denk dat ik persoonlijk ook liever één van de koepels wat prominenter in beeld zou hebben gehad. Mijn blik neigt een beetje te blijven dwalen langs de rand van de krater i.p.v. dat ik ergens heen getrokken wordt.
                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Working...
                X