Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Boer en paard zijn geselecteerd en dan blur toegevoed. Scherptediepte is niet natuurlijk!
Groetjes EddyNever listen to the critiques. With billions of people on this earth, there will always be people that completely get what you do … and people that absolutely hate everything about you!
Volgens mij heeft Jos zijne bak opgedraaid en heb je daarom die wazige achtergrond..
Ik kan geen exif lezen en dat doe ik ook niet snel..Ik kijk altijd naar de plaat en dan pas naar de rest...
Goeie plaat Jos en blij om ook nog eens iets van U te zien.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Lijkt me inderdaad gewoon een normale scherpte verloop door combinatie tele en open diafragma.
Mooie foto, de boer en het paard komen mooi los van de achtergrond.
Zondermeer een mooie plaat met mooie selectieve DOF.
Een overweging had kunnen zijn om iets naar rechts te zwenken, waardoor het paard meer ruimte krijgt om te ploegen, en tevens was dan de lichte stam (links) uit beeld verdwenen.
Groeten,
Johan
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Volgens mij heeft Jos zijne bak opgedraaid en heb je daarom die wazige achtergrond..
Ik kan geen exif lezen en dat doe ik ook niet snel..Ik kijk altijd naar de plaat en dan pas naar de rest...
Goeie plaat Jos en blij om ook nog eens iets van U te zien.
Ik denk ook niet dat hier veel aan 'gefoefelt' is geweest want de jonge boer lijkt mij iets minder scherp dan het paard.
Jos wist hier gewoonweg wat hij deed.
Jos, je moest meer van uw 'knollen' posten hoor want die vind ik een mooie foto.
hier durf ik me niet over uitspreken, maar zie ook iets onnatuurlijks; lijkt of boer en paard er opgeplakt zijn.
huh? straffe uitspraken, ik zie niks onnatuurlijks? alleen de voorkant van het paard is scherp en dat zal de bedoeling geweest zijn omdat dat het onderwerp van de opname is.
vind het een leuke plaat.
huh? straffe uitspraken, ik zie niks onnatuurlijks? alleen de voorkant van het paard is scherp en dat zal de bedoeling geweest zijn omdat dat het onderwerp van de opname is.
vind het een leuke plaat.
ff verduidelijken voor dit ontaard in een niet meer te temmen discussie.
over de reply van Egarmin zeg ik "hier durf ik me niet over uitspreken" ........... "zie ook iets onnatuurlijks" ...dit is het gevoel dat ik heb als ik het totale beeld bekijk; die opmerking zou ik eventueel ook kunnen maken bij de beoordeling van een landschap foto waar bv de kleur van de lucht niet in verhouding is met de licht situatie .
mijn reply was dus een "beleefde" opmerking ; )
ff verduidelijken voor dit ontaard in een niet meer te temmen discussie.
over de reply van Egarmin zeg ik "hier durf ik me niet over uitspreken" ........... "zie ook iets onnatuurlijks" ...dit is het gevoel dat ik heb als ik het totale beeld bekijk; die opmerking zou ik eventueel ook kunnen maken bij de beoordeling van een landschap foto waar bv de kleur van de lucht niet in verhouding is met de licht situatie .
mijn reply was dus een "beleefde" opmerking ; )
gaat geen discussie worden hoor, is mijn ding niet
mijn opmerking was dan ook niet bedoeld om er één aan te gaan, ze is net zoals ik de jouwe begrepen had een "beleefde" opmerking
Comment